چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
پیرغلامان حسینی در ارسباران تجلیل شدند
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ویژه‌برنامه «پرده عشاق» که با تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی برگزار شد، گفت: اجرای این برنامه قدمی کوچکی در راه امام حسین(ع) است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در برنامه «پرده عشاق» با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور سرپرست، علیرضا زندوکیلی معاون هنری و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه ۲ و خانواده مرحوم محسن کلاهدوز مدیر پخش این شبکه، چهارشنبه اول آبان در فرهنگ‌سرای ارسباران با مداحی حاج محسن طاهری و شعرخوانی احمد بابایی برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام شیخ مصطفی کرمی گفت: «پیر غلام» همان تعبیری است که از امام صادق سوال شد که مگر اصحاب کهف جوان بودند؟ امام جواب می‌دهد خیر، می‌پرسند پس چرا در تعبیر قرآن می‌گوید این‌ها جوان بودند؟ حضرت فرمود: این جوان به لحاظ خلقیات و روحیات است .آن طراوت روانی است که احساسات حسینی را در همین موقوف هم با طراوت جوانی در این مقام نگه داشته است. این منصب مبارکتان باشد.

وی افزود: باید از همه عزیزانی که این حرکت فرخنده را که واقعا جای خالی آن احساس می‌شد، راه انداختند تشکر کرد. بسیار لذت بخش است که عزیزانی که یک عمر در این راه زحمت کشیده‌اند، به باد فراموشی سپرده نشده‌اند. این حرکت شاید بهترین و شیرین‌ترین حرکتی بوده که برای این عزیزان انجام شده‌ است.

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی کرمی در پایان گفت: پیر غلامی یعنی خاتمه بخیری. انسان وقتی مراحل مختلفی از عمر را پشت سر می‌گذارد وقتی به مرحله‌ای رسید که احتمال تغییر وجود ندارد، این نوید را دارد که آخر و عاقبت به خیر شده است. 

انتشار عاشورا یک رسالت بزرگ است

در ادامه مراسم محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه ۲ گفت: این ایام، ایام ادای احترام و ارادت به آن بزرگ انسانی است که خط سیر بشریت را به نقطه اعلا رساند. امام حسین(ع) مظهر رفیع‌ترین مقام عقل و عشق توامان بود. اگر او و انتخاب او نبود اثری از آیین محمدی، اثری از راه سعادت برای بشریت باقی نمی‌ماند و بشریت از رستگاری محروم بود. کسی که چنین انتخابی می‌کند مشخص است که در یک انتخاب عاقلانه قرار گرفته است. امام حسین(ع) در عاشورا چنین فرمود: دین جدم باقی نمی‌ماند مگر با کشته شدن من. بعد عقلانی این تصمیم در اینجا مستتر است و در ادامه می‌گوید: پس ای شمشیرها من را در بر گیرید. اینجا اوج عشق و دلدادگی است. پذیرش مرگی چنان مهیب با رویی چنان گشاده. 

وی افزود: اما آنان که کربلا را امتداد دادند و حسین را تا این زمان و تا همه عصر بردند و خواهند برد، در وهله نخست حضرت زینب کبری(س) بود و همه زینب‌هایی که شما پیرغلامان در چنین رسالتی هستید. آنانکه رفتند کار حسینی کردند. آنان که ماندند باید کاری حسینی کنند و شما در امتداد آن بانوی بزرگوار کاری حسینی می‌کنید. انتشار عاشورا یک رسالت بزرگ است. کار جهان با عاشورا گشاده خواهد شد. گره بشریت با اربعین گشوده خواهد شد. ظهور حجت خدا به جهانی شدن عاشوا وابسته است و اربعین خود یک رسانه عاشورایی است و همه شما خود یک رسانه عاشورایی هستید. برای جهانی شدن عاشورا، برای منتشر شدن این حقیقت لگد کوب شده در این سرزمین باید به کار و به راه بود و خوشا به سعادت شما عزیزان که در این راه هستید.

اربعین یک مسیر برای رسیدن به خداست

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور سرپرست سازمان فرهنگی هنری گفت: متکلمین تعریفی از معجزه دارند که می‌گویند: معجزه یک امر خارق‌العاده است که به اذن خدا، توسط نبی خدا و در جهت برهان نبوت اعمال و اجرا می‌شود.

وی افزود: اربعین معجزه است. بزرگ‌ترین معجزه پیغمبر خدا نیست ولی حقیقت معجزه گونه‌ای‌ است که در این عصر برای همه افکاری که عاقلانه می‌اندیشند، یک پرچم و یک مسیر برای رسیدن به خداست. اربعین تجلی محبت به سید‌الشهدا و یک پدیده فرا بشری است. 

فاطمیان‌پور در ادامه گفت: در مسیر رسول خداست که خدمت به مومنین، محیط زیست، حیوانات، حقوق مردم تعریف دارد، تبلیغ می‌شود و جایگاه والایی دارد و ما مفتخریم که در سازمان فرهنگی هنری هر ساله با برنامه‌های مختلف در این مسیر قدمی کوچک بر می‌داریم. اعتقاد داریم برنامه «پرده عشاق» قدم کوچکی در راه امام حسین(ع) است. تشکر می‌کنم از مجموعه صدا وسیما خصوصا از شبکه دو سیما که زحمت کشیدند و این برنامه را به یک برنامه پر مخاطب برای مردم سراسر ایران عزیز در جهت ترویج برافراشتن پرچم سید الشهدا تبدیل کردند.

درپایان مراسم از سردار مصطفی باغبانی جانباز هشت سال دفاع مقدس و خادم‌الحسین (ع)، یونس حبیبی جانباز هشت سال دفاع مقدس مدیحه‌‏سرا و خادم الحسین (ع)، معصومه حمامی اصل مادر شهید رضا پناهی و خادم الزهرا (س)،صفر علی شیرزاد مدیحه‌‏سرا و خادم الحسین (ع)، محمود طاهری مدیحه‌‏سرا و خادم الحسین (ع)، مهداد عباس زادگان مدیحه‌‏سرا و خادم الحسین (ع)، فخرالسادات میری لواسانی خادم الزهرا(س)، مادر شهیدان سیدعلیرضا و سیدحسین صادقی، حاج علی‌اکبر معز‌غلامی پدر شهید مدافع حرم حسین معزغلامی و خادم‌الحسین (ع)، سید مصطفی مصطفوی مدیحه‌‏سرا و خادم الحسین (ع) ،مرتضی نمکی مدیحه‌‏سرا و تعزیه‌خوان و همچنین محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکهدوم سیما و خانواده مرحوم محسن کلاهدوز مدیر پخش این شبکه تجلیل شد.

نظر شما