جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار محمد ونکی با عنوان «صُوَر» از هشتم تا ۱۲ آبان در نگارخانه فرهنگ‌سرای بهمن برپاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار محمد ونکی با عنوان «صُوَر» از هشتم تا ۱۲ آبان در نگارخانه فرهنگ‌سرای بهمن برپاست. در این نمایشگاه ۲۰ تابلوی نقاشی در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۰ با موضوع صورت‌ها، با قلم اکسپرسیون به نمایش گذاشته شده است.

محمد ونکی در این نمایشگاه سعی کرده با قلم اکسپرسیون از رئال به انتزاع رسیده و تجربه جدیدی را با رنگ‌های خالص و قلم ساده و بدون پرداختن به جزئیات و ساخت و ساز موضوع، به فرم‌های ساده‌انگارانه و در عین حال مفهومی برسد.

این هنرمند نقاش متولد ۱۳۵۶، کارشناس رشته عکاسی است و در سال ۹۱ مدرک کارشناسی رشته نقاشی را در دانشگاه پیام نور دریافت کرد. وی از کودکی به صورت غیر آکادمیک و از روی علاقه به هنر نقاشی گرایش پیدا کرد و به دلیل علاقه شدید به حیوانات، موضوع نقاشی‌های خود را اغلب از حیوانات انتخاب می‌کرد. ونکی در ادامه با ورود به دانشگاه و انتخاب رشته عکاسی با چهره و نورپردازی آشنا شد و با حضور در کلاس‌های نقاشی، در سال‌های بعد با دیدن آثار نقاشی در سبک‌های مختلف، نیاز به تغییر را احساس کرد، چرا که از دیدگاه این هنرمند نوآوری و تخیل در آثار نقاشی بیشتر جلوه داشت و نیز قلم هنرمند به واقعیت چیرگی دارد. همین موضوع انگیزه‌ای برای شروع تحصیل در رشته کارشناسی نقاشی و علاقه وی به سبک اکسپرسیونیسم شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه نقاشی می‌توانند هر روز (به جز ایام تعطیل) از ساعت ٩ تا ١٨ به نگارخانه فرهنگ‌سرای بهمن واقع در میدان راه‌آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٥٥٣١٢١٨٠ تماس بگیرند.
نظر شما