جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۵۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
نمایشگاه گل چوب «رنگ و زندگی»، آثار محمدمهدی حکیم الهی، ۱۱ آبان ماه، ساعت ۱۶ در نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو افتتاح می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه گل چوب «رنگ و زندگی» با هدف حمایت از هنرمندان، ایجاد انگیزه و خودباوری به مدت یک هفته به جز ایام تعطیل، با ۵۰ اثر در نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو برجگزار می‌شود.

هنر گل چوب، هنری است ذهنی و برگرفته از قوه ابتکار و خلاقیت هنرمند با استفاده از مواد طبیعی و هر چیز کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت مانند: برگ، هسته، حبوبات، بذرها، دانه و... که روی یک تکه چوب نقش می‌بندد. 

محمدمهدی حکیم الهی متولد سال ۱۳۳۲ شهرستان خوانسار است. او از زمان کودکی علاقه خاصی به نقاشی و کارهای هنری داشته اما در ابتدا به دلیل تأمین معاش زندگی، شغل مکانیکی را انتخاب کرده و پس از بازنشستگی در این پیشه به کارهای هنری پرداخته است و سرانجام در سال ۸۵ هنر گل چوب را ابداع و تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر هنری خلق کرده است وی از سال ۱۳۸۸ آثار هنری خود را در چندین فرهنگسراهای مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده و هم اکنون نمایشگاه گل چوب رنگ و زندگی خود را در نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو برپا می‌کند. 

در روز سوم نمایشگاه کارگاه آموزشی گل چوب به مناسبت روز ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) برگزار خواهد شد و مخاطبان با چگونگی خلق اثر خلاقانه با وسایل دور ریختی  آشنا می‌شوند. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۶ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۹، به نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 
نظر شما