پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
حجت‌الاسلام وحیدی در صد و شصت و سومین «در کوی نیکنامان» گفت:
حجت‌الاسلام وحیدی در صد و شصت و سومین برنامه «در کوی نیکنامان» که صبح پنجشنبه ۹ آبان ماه در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد، عنوان کرد: بزرگ‌ترین درد جامعه ما فکر نکردن است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صد و شصت و سومین برنامه «در کوی نیکنامان» صبح پنجشنبه ۹ آبان ماه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۸ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.

این مراسم ساعت ۷ صبح با قرائت دعای توسل و زیارت عاشورا توسط جهانبخش رفیعی آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام وحیدی ضمن خیر مقدم به خانواده شهید و مخاطبان برنامه، عنوان کرد: حلول ماه ربیع‌الاول را تبریک عرض می‌کنم، ماهی که میلاد باسعادت پیامبر اسلام در آن واقع شده است. بعد از رحلت پیامبر(ص) عده‌ای غاصبانه به جای امیرالمؤمنین نشستند و وی را کنار زدند و مسیر دین را تغییر دادند و عامدانه چندین نقشه شومی برای دین اسلام کشیدند. اسلامی که پیامبر آورده بود، یکی از مهم‌ترین عبادت‌هایش فکر کردن بود و اصل عبادت، تفکر است. فکر کنید چه کسی هستید؟ مرگ چیست؟ این جهان چیست؟ اکثر مؤمنان عالم اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی خدایی را که خود ساخته‌اند، می‌پرستند. رسیدن به خدای واقعی زحمت جدی می‌خواهد. خدایی را که ما می‌پرستیم، پدر و مادرهایمان به ما گفته‌اند، با بت‌پرستی یکی است. خدا را فقط با فکر می‌توان به دست آورد.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: تفکر را از عبادت‌های اسلامی حذف کردند و به جای تفکر، نماز و روزه و حج رفتن را جدی کردند. فکری سازنده است که من و زندگی من را بسازد و این در بین ما خالی است. حتی مهم‌ترین عبادت در شب قدر فکر کردن است. بزرگ‌ترین درد جامعه ما مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیست، بلکه فکر نکردن است. والدین نگران نماز بچه‌هایشان هستند، ولی نگران فکر نکردن آنها نیستند.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: متأسفانه فکر کردن را یاد ما ندادند و فقط در مدارس و دانشگاه‌ها حفظ کردن را آموزش دیده‌ایم. کسی نباید تکراری زندگی کند. از نظر من مانند نماز، واجب است که حداقل روزی ۵ دقیقه فکر کنیم که چه کسی هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم؟ وظیفه ما در این دنیا چیست و من باید چه خدمتی بکنم؟ قبر و قیامت چیست؟ من باید چه گره‌ای از مردم باز کنم؟ اگر مزه فکر کردن را بچشید، هرگز آن را رها نمی‌کنید. زندگی با تفکر خیلی لذت‌بخش است. حضرت رسول(ص) فرموده‌اند یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است. انشاءالله خدا به ما کمک کند تا بتوانیم از اهل تفکر باشیم. 

در بخش بعدی این مراسم، از خانواده شهید احمد مظفری تقدیر شد. این شهید متولد ۱۵ آبان ۱۳۳۹ بود که برای خدمت سربازی به جبهه رفت و در روز ۱۱ شهریور ۱۳۶۰ در ارتفاعات بازی دراز به شهادت رسید و مفقودالاثر شد و مادر شهید تا آخرین لحظه وفات خود هر وقت سربازی را در خیابان می‌دید به یاد فرزند شهیدش می‌گریست.

در پایان حجت‌الاسلام وحیدی به نمایندگی از مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده شهید احمد مظفری اهدا کرد.

نظر شما