جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۵۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
آیین اختتامیه «پنجمین سوگواره عاشورایی» و تجلیل از ۶ گروه برتر تعزیه‌خوان نوجوان مدارس متوسطه ۶ منطقه تهران، سه‌شنبه ۱۴ آبان ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی دبیر اجرایی پنجمین سوگواره عاشورایی و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق گفت: آیین اختتامیه پنجمین سوگواره عاشورایی در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با حضور مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه، روسای فرهنگ‌سراهای تهران و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی و مسئولان منطقه‌ای، سه‌شنبه ۱۴ آبان ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم پس از ارائه گزارش دبیرخانه سوگواره و پخش کلیپ‌هایی از مراحل آموزشی و داوری سوگواره، به شش گروه برتر مناطق ۶ گانه، تندیس، لوح تقدیر و هدایایی داده می‌شود و از مدیران و معاونان پرورشی مدارسی که گروه تعزیه مدارس آن‌ها حائز رتبه برتر شده‌است نیز تجلیل می‌شود. همچنین در بین گروه‌های تعزیه، نوجوانانی که نقش‌های برتر تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) را در نقش‌های؛ شبیه امام حسین(ع)، شبیه حضرت علی اکبر(ع)، شبیه ام لیلا، شبیه شمر و شبیه ابن‌سعد اجرا کردند نیز تقدیر می‌شوند.

سیدآبادی گفت: امسال در ماه‌های محرم و صفر، ۳۰ گروه تعزیه‌خوان دانش آموز متوسطه اول در مناطق ۱۸، ۱۷،۱۵،۱۴،۱۱ و ۲۰ پس از اعلام فراخوان و استعدادیابی توسط کارشناسان هنر تعزیه‌خوانی تشکیل شد و در قالب کارگاه‌های آموزشی، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) را فرا گرفتند و سپس به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با هنر تعزیه، گروه‌های تشکیل شده در مدرسه محل تحصیل خود، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) را اجرا کردند.

وی افزود: در مرحله داوری، از ۸ تا ۱۲ آبان براساس شاخصه‌های کلام، آداب مجلس و موسیقی و هماهنگی، در هر منطقه یک گروه برتر انتخاب شده است تا در آیین اختتامیه از آنها تقدیر شود.

آیین اختتامیه پنجمین سوگواره عاشورایی سه‌شنبه ۱۴ آبان ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار پلاک ۲۴ برگزار می‌شود.
نظر شما