پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
نمایشنامه «مده آ» روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در فرهنگ‌سرای سرو خوانده می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشنامه «مده آ» نوشته اوریپید روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای سرو خوانده می‌شود. 

«مِده آ» نمایشنامه‌ای تراژیک است که اوریپید نمایشنامه‌نویس یونان باستان آن را نوشته و حکایت زنی است که در بدنهادی و سیاهدلی نظیرش در جهان هستی وجود ندارد. در غمنامه مده آ، اوریپید به مسائل اجتماعی روزگار خود و سختی‌هایی که زنان در آن ایام متحمل می‌شدند توجه داشته است و با بررسی رفتاری که نسبت به زنان روا می‌شده، بی‌عدالتی و ضعف‌های جامعه خود را به تصویر می‌کشد.

اوریپید نوشتن را از دوران جوانی و در حدود ۲۵ سالگی آغاز کرد. او از دوستداران فیلسوف بزرگ یونانی سقراط بوده و شیوه زندگی خاصی داشته است. به گونه‌ای که سالیان متمادی از عمرش را در انزوا به سر برد و به نوشتن پرداخت و بر اساس منابع موجود بیش از ۹۰ نمایشنامه توسط او نگارش شده که بسیاری از آنها در دست نیست.

نمایشنامه‌خوانی «مِده آ» به کارگردانی مائده معینی اجرا می‌شود و شفیه شاه‌زیدی، محمد راکعی، مائده معینی، سینا سعادت، مرضیه غلامی، نیوشا نجاریان و دریا پارسا نقش‌خوانان آن خواهند بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 

نظر شما