شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
مسابقه عکس «مثبت ۶۵» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و فرهنگ‌سرای امید و اداره سلامت و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳، با محوریت ارج نهادن به جایگاه سالمندان در ۶ بخش در حال برگزاری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسابقه عکس «مثبت ۶۵» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و فرهنگ‌سرای امید و اداره سلامت و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳، با محوریت ارج نهادن به جایگاه سالمندان در ۶ بخش در حال برگزاری است. مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید درباره این مسابقه گفت: فرهنگ‌سرای امید (سالمند سابق) بر اساس هویت دیرین خود که فعالیت در حوزه سالمندی و برای سالمندان بوده است، فراخوان مسابقه عکاسی «مثبت ۶۵» را در تاریخ ۹ مهر ماه همزمان با روز جهانی سالمند منتشر کرد. در این مسابقه چند رویکرد و محور مشخص همچون سالمند و معنویت، سالمند، تحرک و نشاط اجتماعی، سالمند و شهرنشینی، سالمند و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و سالمند و تکنولوژی را دنبال می‌کنیم و از شرکت‌کنندگان خواسته‌ایم با این رویکردها عکاسی کنند. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ ادامه داد: در تمامی جوامع و کشورها از جمله کشور ما سالمندی از اهمیت بالا و بسزایی برخوردار است، چه اینکه در سال‌های آتی جمعیت کشور به سمت رشد سالمندی بیشتر خواهد بود و از جمعیت جوان کاسته می‌شود، همین مسئله لزوم توجه بیشتر به این شهروندان ارشد و شاخص جامعه را دو چندان می‌کند. ارتقای امید به زندگی، سلامت و شادابی، نشاط اجتماعی و... از جمله مواردی است که می‌توان در برنامه‌ریزی برای سالمندان آنها را دنبال کرد و برای آنها برنامه‌ریزی‌های خاص و دقیق انجام داد. ما در این مسابقه علاوه بر نگاه هنری به مسئله سالمندی بنا داریم توجه همگان را به سالمندی و سالمندان بیشتر کنیم. 

رییس فرهنگ‌سرای امید در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در مسابقه گفت: استقبال از این فراخوان از نخستین روزهای اعلام آن چشمگیر بوده و نکته حائز اهمیت برای ما این بود که شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور داشته‌ایم. تا کنون عکاسان ۱۹ شهر مختلف مانند بوشهر، سنندج، اهر، اصفهان، همدان، کرمان، شیراز، یزد، قم، قزوین، اراک و... در این مسابقه شرکت کرده‌اند که نشان‌دهنده گستردگی طیف مخاطبان است. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مسابقه عکاسی «مثبت ۶۵» اینجا کلیک کنید. 
نظر شما