جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۵۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
فرهنگ‌سرای کار و تعاون، به منظور ترویج فرهنگ رفتار دینی در فضای حاکم بر خانواده‌ها کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» را روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صدوسیزدهمین کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع؛ راه‌­های افزایش اعتماد به نفس توسط همسران نسبت به یکدیگر با مؤلفه‌های شناخت از همدیگر، تشویق مناسب یکدیگر و ثبات شخصیت با حضور دانشجوی دوره دکتری روانشناسی بالینی روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه درسالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.       

در این جلسه محمد مکی دانشجوی دوره دکتری روانشناسی بالینی به مباحث اعتماد به نفس پرداخت و گفت: اعتماد به نفس یعنی اعتقاد و ایمان به خویشتن یا ایمان به باورهای درست خویشتن است. عوامل تاثیرگذار در اعتماد به نفس، عوامل محیطی و ارثی است که امروزه عوامل محیطی را به مراتب مؤثر تر و حدود ۷۰ درصد می‌دانند.

وی گفت: یکی از مهمترین نشانه‌های اعتماد به نفس پذیرش واقعیت است. باید کفاره اشتباهات خود را بپذیریم و تکرار رفتارهای ناپسند و پایدار در افراد ناشی از روش تربیتی ناصحیح است. و افراد متعادل، قدرت و توانایی رویارویی با مشکلات را به نحو احسن انجام می‌دهند.

این روانشناس خانواده همچنین گفت: ویژگی‌های مهم دارا بودن اعتماد به نفس به هنجار و مناسب شامل؛ خود توانایی، خود آگاهی، خود باوری، خود بازشناسی، خود بیانی، خود احترامی است. بهترین روش مقایسه کردن قیاس شخص با خود است و کسانی‌ که در رفتار اشتباه خویش افراطی عمل می‌کنند قطعا احساس خوبی به خویش نمی‌توانند داشته باشند.

مکی گفت: زوجین باید جایگاه مناسب خود را در نقاط مختلف منزل رعایت کنند و در فوبی یا ترس‌های بیمار گونه در افراد مختلف به صورت تدریجی انجام می‌شود و محو شدن آن هم به صورت تدریجی صورت می‌پذیرد.

وی همچنین بیان کرد: بیماری‌های مهم مربوط به اعتماد به نفس شامل؛ آلزایمر، اعتماد به نفس بالا یا پایین و دو قطبی بودن است.

در بخش پایانی این جلسه کارشناس برنامه با توجه به موضوع مورد بحث به پرسش‌های مخاطبان پاسخ و راهکارهای لازم را ارائه دادند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.
نظر شما