شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۵۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
فرهنگ‌سرای تهران برگزار می‌کند
همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، فرهنگ‌سرای تهران با مشارکت موسسه احیاء امر امیرالمؤمنین(ع) مسابقه کتابخوانی «شکوه امامت» نوشته مهدی خدامیان را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، فرهنگ‌سرای تهران با مشارکت موسسه احیاء امر امیرالمؤمنین(ع) مسابقه کتابخوانی «شکوه امامت» نوشته مهدی خدامیان را با موضوع شرح زندگی امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌کند. 

در قسمتی از این کتاب آمده است:
«قلم در دست گرفته‌ام تا از امام عسکری(علیه‌السلام) بنویسم، همان امامی که شیعیان کمتر از زندگی او آگاهی دارند، درست است که امامان ما همه یک نورند، ولی وقتی زندگی هر کدام از آنان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که آنان با چه سختی‌هایی روبه‌رو شدند و تلاش فراوان کردند تا مکتب شیعه را از بحران‌ها عبور دهند. در سایه تلاش‌های آنان، تشیّع به رشد خود ادامه داد. در کتاب شکوه امامت، سعی کرده‌ام حوادث سال‌هایی را ذکر کنم که امام عسکری(علیه‌السلام) یا در خانه‌ای در شهر سامرا در محاصره بودند و یا در زندان خلیفه عبّاسی، زندانی بودند. وقتی تو از حوادث آن سال‌ها باخبر باشی بهتر می‌توانی اوج مهربانی و دلسوزی امام را درک کنی.»

علاقه‌مندان برای دریافت پرسش‌ها و پاسخنامه و شرکت در مسابقه می‌توانند به سایت فرهنگ‌سرای تهران به نشانی https://tehran.farhangsara.ir مراجعه کنند و پاسخ مسابقه را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۹۳۰۲۵۰۲۷۸۵ بفرستند. مهلت ارسال تا ۲۱ آبان خواهد بود.

نظر شما