پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۶۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه «کتاب گذر» به منظور به اشتراک گذاری تجربه‌های کتابخوانی شهروندان در سه قالب ایجاد قفسه‌های کتابخوانی، دیوار کتاب و انتشار تصویر برگه‌های معرفی کتاب، از تاریخ ۲۴ آبان به مدت یک هفته در خانه‌های فرهنگ مشارکتی برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب این ویژه برنامه، قفسه‌های کتاب کوچکی در خانه‌های فرهنگ مشارکتی تعبیه می‌شود که کتاب‌های این قفسه از سوی مخاطبان و مراجعان خانه فرهنگ اهدا خواهد شد. این کتاب‌ها مجموعه‌ای از تجربه‌های خوب کتابخوانی مخاطبان در حوزه علوم انسانی هستند.

علاوه بر اهدای کتاب، فراگیران و مخاطبان خانه‌های فرهنگ می‌توانند از این کتاب‌ها به‌صورت امانی استفاده بکنند و کتاب را به قفسه بازگردانند تا مراجعان دیگر هم امکان مطالعه این کتاب‌ها را داشته باشند.

با توجه به گستردگی کتاب‌های مناسبی که ممکن است مخاطبان مطالعه کرده باشند، در کنار این قفسه تابلویی با عنوان «دیوار کتاب» نصب می‌شود که شهروندان می‌توانند کتاب‌های مطلوبی را که خوانده‌اند، در قالب برگه‌های یادداشت کوچک معرفی کرده و به دیوار نصب کنند. علاوه بر این خانه‌های فرهنگ مشارکتی نسبت به انتشار برگه‌های معرفی کتاب در صفحات اینستاگرام خود با هشتگ #من_ کتابخوانم اقدام می‌کنند.

در پایان هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مجموعه برگه‌های معرفی کتاب در خانه‌های فرهنگ مشارکتی داوری خواهد شد و از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

قفسه‌های «کتاب گذر» به طور دائمی در خانه‌های فرهنگ مشارکتی فعال خواهند بود.  

این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در خانه‌های فرهنگ مشارکتی تهران اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به مشارکت در این برنامه می‌توانند، فهرست این مراکز را در وبگاه mosharekat.farhangsara.ir مشاهده کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.


نظر شما