جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، ویژه‌برنامه‌های «بهار مهربانی» را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه «بهار مهربانی» در شهر تهران خبر داد و گفت: جشن‌های «بهار مهربانی» از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با برپایی ۶ کارگاه هنری در رشته‌های گوناگون، سه غرفه کودک و نوجوان، اجرای برنامه رادیویی با موضوع مهربانی، تواشیح، موسیقی، نقالی، شعرخوانی، چاوشی‌خوانی، کارناوال عروسک‌های غول‌پیکر، خیمه‌شب‌بازی و اجرای نمایش میدانی با موضوع پیامبر اکرم(ص) در هشت نقطه تهران شامل میدان امام حسین(ع)، فرهنگ‌سرای ولا، فرهنگ‌سرای خاوران، فرهنگ‌سرای اشراق، ایوان انتظار، فرهنگ‌سرای ملل، باغ کتاب و باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: «جشن بزرگ صلوات» دیگر برنامه‌ای است که روز ۲۳ آبان ماه با حضور هزار و ۷۰۰ میهمان داخلی و خارجی با هدف ترویج صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان در سالن اجلاس سران اجرا خواهد شد. همچنین در چهار مسیر شهر تهران «کاروان گل» با تقدیم گل و محصول فرهنگی به شهروندان همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به راه می‌افتد. برنامه‌های فرهنگی هفته وحدت در فضای مجازی نیز در حال اجراست و پویش #منمحمدرادوستدارم با هدف ترویج علاقه‌مندی به پیامبر مهربانی به عنوان نقطه وحدت در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

امرودی با اشاره به برنامه «گذر مهربانی» گفت: در این برنامه خدمات فرهنگی، هنری و رفاهی به صورت داوطلبانه توسط مردم در ۱۴ نقطه تهران ارائه می‌شود. همچنین سه شب شعر با عنوان «سور ربانی» با حضور شاعران آیینی مطرح در فرهنگ‌سرای اندیشه، ایوان انتظار و باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. اتوبوس‌های کتابگرد هدهد نیز با حضور در سطح شهر به شهروندان خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌کنند. 

وی درباره برنامه‌های حوزه هنرهای تجسمی بهار مهربانی عنوان کرد: نمایشگاه خوشنویسی «مشق صلوات» با نمایش ۴۰ اثر از استادان خوشنویسی کشور، نمایشگاه پوستر «ادیان توحیدی» با نمایش ۴۰ اثر و نمایشگاه تصویرسازی «ادیان توحیدی» با نمایش ۴۰ اثر از هنرمندان ایران و جهان از ۱۹ تا ۲۴ آبان ماه در ایوان انتظار، باغ کتاب تهران و فرهنگ‌سرای ملل پذیرای شهروندان است. همچنین در ۱۶ ایستگاه مترو «نگارگذر» برپا می‌شود و ۳۰۷ تابلوی تجسمی با موضوع پیامبر اکرم(ص) به نمایش در می‌آید. چهارمین دوره جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» نیز همزمان با هفته وحدت با اجرای موسیقی توسط گروه‌هایی از استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، بوشهر، گیلان و گلستان برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان تصریح کرد: جشن «عید در عید» همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) در نماز جمعه تهران، اجرای سرود توسط گروه‌های دانش‌آموزی در ایستگاه‌های مترو، محفل انس با قرآن کریم، جشنواره بازی شامل بازی‌های بومی و محلی، ماشین کنترلی، بازی‌های فکری و...، تولید و انتشار سرود «قبله عشق»، برنامه «مهرآیین آیین‌ها» ویژه دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، آغاز دومین جشنواره عکس «خوبی را معروف کنیم» در فضای مجازی و اجرای مراسم نورافشانی در هشت نقطه شهر تهران و میادین منتخب همزمان با شب ولادت پیامبر اکرم(ص) دیگر برنامه‌های «بهار مهربانی» خواهد بود. 

ویژه‌برنامه «بهار مهربانی» با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران میزبان شهروندان است.

نظر شما