شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
نشست نقد و بررسی کتاب «صد روسی» به مناسبت هفته کتاب و با نگاهی به ظرفیت‌های موجود در حوزه کتاب دفاع مقدس و راهکارهای بهبود وضعیت نشر و پخش کتاب برگزار می‌شود.
کتاب «صد روسی» در فرهنگ‌سرای رسانه بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «صد روسی» با نگاهی به ظرفیت‌های موجود در حوزه کتاب دفاع مقدس و راهکارهای بهبود وضعیت نشر و پخش کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «صد روسی» شامل خاطراتی از جانباز عبدالعلی یزدانیار است که به قلم میثم رشیدی مهرآبادی و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. در این نشست، «صد روسی» توسط جواد کلاته عربی (نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس)، محسن باقری اصل (منتقد ادبی) و با اجرای حمید بناء (نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس) مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز یکشنبه ۲۶ آبان از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ فرهنگسرای رسانه واقع در ابتدای خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.

عبدالعلی یزدانیار، جوانی از اهالی تهران بود که با به صدا درآمدن ناقوس جنگ، راهی مناطق عملیاتی جنوب شد و همراه با نیروهای جنگ‌های نامنظم به فرماندهی شهید  چمران، به جنگ با دشمنان بعثی پرداخت. او تا پایان جنگ، به جز ایامی که به خاطر مجروحیت، در بیمارستان‌های تهران یا دیگر شهرها بستری بود، در عملیات‌های مختلف حضور یافت و در یگان‌های آتش‌بار و توپخانه به خدمت پرداخت. «صد روسی» نام خمپاره‌ای است که از سوی دشمن مورد استفاده قرار می‌گرفت و یکی از حوادث مهم این کتاب را رقم زده است.
نظر شما