چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، شنبه ۲۵ آبان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، علی اصغر خسروی معاون برنامه‌ریزی، حامد طراحی رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری و کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، شنبه ۲۵ آبان در  سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید علیرضا فاطمیان‌پور گفت: تقارن پیدا کردن امضای این تفاهم‌نامه با هفته کتاب و کتابخوانی را به فال نیک می‌گیریم. یکی از رویکردهای رییس سازمان فرهنگی هنری تبدیل فضای کتابخانه‌ای کتابخانه‌های این سازمان به مراکزی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که امیدواریم این تفاهم‌نامه کمک به عملی شدن این سیاست و رویکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه ترویج کتابخوانی باشد.

در ادامه کاظم قلم ‌چی گفت: کار تجهیز و بازسازی کتابخانه‌ها را ما به طور پیوسته با نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام می‌دهیم. این کار را با به اتمام رساندن پروز‌ه‌های نیمه تمام دولتی شروع کردیم. پروژه‌هایی که بخش عمده آن انجام شده بود اما به دلیل نبود بودجه نیمه کاره رها شده بودند. با این تفاهم‌نامه ۱۳ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری تجهیز و بازسازی خواهد شد. از این ۱۳ کتابخانه، ۹ کتابخانه عمومی و ۴ کتابخانه مخصوص نابینایان است. کتابدارها و مسئولان کتابخانه‌ها می‌توانند خودشان کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌هایشان را انتخاب کنند. حتی برای خرید میز و صندلی برای کتابخانه‌ها هم با مسئولان آن‌ها هماهنگ می‌شود تا مطابق سلیقه آنها خریداری و تجهیز شود.

قلم چی در آخر بیان کرد: این همکاری موقت نخواهد بود و امیدواریم در طول سال و در زمینه‌های دیگر درحوزه کتاب ادامه داشته باشد. کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری همچنین می‌توانند به ما افراد کم بضاعت را معرفی کنند تا ما آنها برای ادامه تحصیل حمایت کنیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی به امضای دو طرف رسید.

همچنین از سوی معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری ایده‌هایی برای همکاری بین این دو نهاد مطرح شد.

نظر شما