شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
مدیریت فرهنگی هنری مترو به مناسبت هفته وحدت با خانواده دو شهید اهل تسنن دیدار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه مهرآیین دیدار با خانواده دو شهید معزز اهل تسنن، شهید مسلم جلالی زاده فرزند شهید علی جلالی زاده یکشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این برنامه با هدف گرامی‌داشت شهدای اهل تسنن  و تکریم خانوادههایشان در هفته وحدت و در راستای ویژه برنامه‌های بهار مهربانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. 

مسلم جلالی زاده، فرزند شهید ملاعلی جلالی زاده، چهارم فروردین ماه ۱۳۳۴ در روستای گلین سنندج به دنیا آمد. سال ۱۳۵۶ موفق شد دیپلم بگیرد همان سال در آزمون ورودی دانشگاه تهران در رشته حقوق قضایی پذیرفته شد. ملا مسلم جلالی زاده همگام با مسئولین و دانشجویان و قشرهای مختلف مردم به مبارزه با حکومت فاسد پهلوی روی آورد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی و تعطیلی موقت دانشگاه‌ها به همراه تعدای از جوانان کمیته انقلاب اسلامی سنندج را پی ریزی کرد و بدان پیوست، در این زمان ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد. منافقان تحمل سخنان منطقی و مستدل ملامسلم جلالی‌زاده و پدرش را نداشتند و نتوانستند آنان را وادار به تسلیم کنند، بدین سبب شب نوزدهم تیر ۱۳۶۰ زمانی که  پس از برگزاری نماز از مسجد راهی خانه بودند ملا مسلم جلالی زاده و پدرش را جلوی درب منزلشان در محله قطارچیان سنندج به شهادت رساندند.


نظر شما