پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
نشست نقد و بررسی فیلم مستند «پسر اینترنت» در سیزدهمین نشست تخصصی «سینما IT» پنجشنبه ۳۰ آبان در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد و بررسی فیلم مستند «پسر اینترنت» در سیزدهمین نشست تخصصی «سینما IT» پنجشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۵ با حضور کارشناسان دانیال بهزادی و حامد کبود جامه، در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

داستان این مستند درباره آرون سوارتز است. او یک برنامه‌ریز کامپیوتر و فعال اینترنتی بود که دستی هم در نوشتن داشت و در عین حال از سیاست هم دور نبود. در ابتدا و انتهای فیلم، تصاویری از دوران کودکی سوارتز به نمایش در می‌آید. روایت‌کنندگان داستان مستند، افرادی هستند که در زندگی او حضور داشتند. مادر، برادران و دوستان سوارتز، جنبه‌های متفاوتی از زندگی و فعالیت این مرد جوان را بازگو می‌کنند، اما آنچه کارگردان فیلم را جذب ساخت فیلمی مستند درباره سوارتز کرد، اقداماتی است که وی به‌عنوان یک برنامه‌ریز کامپیوتری در اینترنت انجام داد. سوارتز که مخالف قانون حق تالیف (کپی رایت)‌ بود، چند هزار نسخه از داستان‌ها و نوشته‌های افراد مختلف را به صورت غیرقانونی روی خط اینترنت قرار داد. وی پس از احضار به دادگاه و محاکمه به بیش از ۲۰ سال زندان محکوم شد و....

علاقه‎مندان برای حضور در این نشست می‌توانند پنجشنبه ۳۰ آبان به فرهنگ‎سرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری اسلامی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.
نظر شما