جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
نشست همکاری در مورد شبکه‌سازی فرهنگی در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت، بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و چهار نهاد فرهنگی دیگر، در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست همکاری در مورد شبکه‌سازی فرهنگی در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت، بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد شهید تهران، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، علی اصغر جعفری مدیرعامل و معدنی‌پور معاون فرهنگی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صمیمی رییس بنیاد شهید تهران، جوشقانی معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

هماهنگی دستگاه‌های متولی در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت

در توافق‌نامه‌‌ای که در این نشست مطرح شد، مقرر شده است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، یکی از فرهنگ‌سراهای سازمان فرهنگی هنری برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، تعیین و نامگذاری شود. همچنین در همه فرهنگ‌سراهای تهران، شبکه فرهنگی ایثار، شهادت و مقاومت ایجاد شود.

مدیران فرهنگی و هنری مناطق سازمان فرهنگی هنری به همراه یک نماینده از بنیاد شهید تهران از خانواده‌های شهدای مناطق به صورت هفتگی دیدار داشته باشند و در تمام ساختمان‌های سازمان فرهنگی هنری که قابلیت دارند، موزه شهدا ایجاد شود.

برای تمام فیلم‌هایی که با محتوای شهید، شهادت و ایثار تولید می‌شود، جایزه‌ نفیسی از طرف سازمان فرهنگی هنری و بنیاد شهید تهران در نظر گرفته شود. همچنین سالن‌های نمایش، گالری‌ها، کتابخانه‌های غیر مستقل و سایر فضاهای فرهنگی و هنری مناطق به نام شهدای همان مناطق نامگذاری شود.

محل شهادت شهدای برجسته انقلاب اسلامی در سطح شهر، شناسایی و یادمانی ویژه برای آنان طراحی و نصب شود. از تمام ظرفیت‌های سازمان بهشت زهرا به عنوان بزرگ‌ترین پارک معنوی تهران استفاده شود.

کارگروهی محتوایی با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت با حضور نمایندگان تام‌‌الاختیاز از سازمان فرهنگی هنری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید تهران، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان بسیج تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشکیل شود.

هماهنگی دستگاه‌های متولی در حوزه ایثار، شهادت و مقاومت

نظر شما