سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۷۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
شهردار منطقه ۱۱ از راه‌اندازی «خانه‌های همدم» با هدف کمک به ازدواج آسان برای نخستین بار در این منطقه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در حاشیه نشست هماهنگی راه‌اندازی «خانه‌های همدم» که روز شنبه دوم آذر ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری در ساختمان شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد، عنوان کرد: شهردار تهران تاکید زیادی داشتند که شهرداری تهران به گسترش ازدواج آسان در سطح شهر تهران کمک کند و در همین راستا در منطقه ۱۱ می‌توانیم این کار را آغاز کنیم. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه بستر این کار در منطقه ۱۱ فراهم است و دو مرکز را برای این منظور پیشنهاد کردیم. یک مرکز در مجموعه یاد یاران در خیابان کمیل و مرکز دیگر در میدان راه‌آهن قرار دارد و برای تأسیس تالار پذیرایی ارزان‌قیمت به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان مناسب است. تالار خیابان کمیل این امکان را دارد که حتی از چند روز آینده پذیرای مراسم‌ها باشد و تالار راه‌آهن هم به زودی آماده خواهد شد. 

آبادیان اظهار کرد: در دین ما تاکید زیادی بر سنت ازدواج شده و فراهم کردن فرصت و شرایط ازدواج آسان می‌تواند نقش موثری در تسهیل ازدواج داشته باشد. شهرداری تهران نیز با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند ایفای نقش کند و بخشی از هزینه‌های ازدواج شهروندان را کاهش دهد. امکانات شهرداری تهران متعلق به مردم است و با یک ساز و کاری باید در اختیار خود مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری تهران یک مجموعه عمومی است و طرح‌هایی که ارائه کرده معمولاً مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، این طرح نیز می‌تواند اتفاق خوبی را در شهر رقم بزند. در کشور هر جایی هم‌افزایی اتفاق افتاده منشأ اثر بوده و در شهرداری تهران نیز هماهنگی مجموعه‌های مختلف می‌تواند بسیار مفید باشد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که با رویکرد ارتقای فرهنگ و هنر در شهر تهران مشغول فعالیت است، برای پیاده‌سازی ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی نیاز به امکانات سخت‌افزاری دارد و شهرداری مناطق ۲۲ گانه تهران می‌توانند در این خصوص نقش‌آفرینی کنند. 

شهردار منطقه ۱۱ در پایان ابراز امیدواری کرد که با تحقق همکاری بین سازمان فرهنگی هنری، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و شهرداری مناطق، طرح «خانه‌های همدم» به خوبی اجرایی شود.

نظر شما