پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
یازدهمین یادواره «شب عاشورایی» برگزار می‌شود
دبیر یادواره شب عاشورایی از برگزاری یازدهمین یادواره «شب عاشورایی» به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در روز دوشنبه چهارم آذرماه در دانشگاه علم و صنعت خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت دبیر یادواره شب عاشورایی و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ از برگزاری این یادواره در دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته بسیج  به منظور پاسداشت رشادت‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان در طول سالیان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پاسداری از حرم اهل بیت(ع)، یازدهمین دوره یادواره «شب عاشورایی» با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس با شعار «شیرزنان حسینی» برگزار می‌شود.

دبیر یادواره شب عاشورایی ضمن اشاره به برگزاری ۱۰ دوره از یادواره شب عاشورایی در سال‌های اخیر با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان با سخنرانی و خاطره گویی سران لشکری و کشوری چون سردار حجازی، سردار حاج علی فضلی، سردار افشار، آیت‌الله جلالی خمینی، سردار حاج رحیم صفوی، سردار محمد کوثری، حاج حسین یکتا، محمود صلاحی، حجت‌الاسلام صادقی، سردار یزدی، سعید اوحدی و... عنوان کرد: یازدهمین یادواره «شب عاشورایی» با محوریت پرداختن به نقش‌آفرینی و حضور بانوان در عرصه‌های انقلابی، امداد و حمایت از رزمندگان در جنگ تحمیلی و صحنه‌های پاسداری از ارزش‌های اسلامی ایرانی همزمان با هفته بسیج در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.

محمد سعادت ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، لاله افتخاری فرزند شهید محمدحسین افتخاری و همسر شهید محمدعلی آمریان، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده سابق سه دوره مجلس شورای اسلامی و انسیه میرزا دباغ فرزند مرحومه مرضیه حديدچي (دباغ) بانوی مبارز انقلابی حضور خواهند داشت و از پنج مادر شهید از جمله کونیکو یامامورا از کشور ژاپن مادر شهید محمد بابایی و صدیقه جمیل فرقان مادر شهید منصور حسین از کشور آمریکا تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به حضور همسر شهید امنیت شهید مرتضی ابراهیمی در این مراسم که در حوادث هفته اخیر به شهادت رسید، افزود: اجرای گروه تئاتر دفاع مقدس، سرود دانش‌آموزی و مداحی حاج حیدر خمسه از بخش‌های دیگر این مراسم خواهد بود و در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از محصولات و خدمات فرهنگی مذهبی هنری شامل: عفاف و حجاب، نقاشی کودک، نقاشیخط، کتاب، عکس و... برپا خواهد بود.

این برنامه با مشارکت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس،  سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۴، بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۴، فرهنگ‌سرای بهاران، فرهنگ‌سرای اشراق، حوزه مقاومت بسیج ۱۵۱ قدس، پایگاه مقاومت شهدای آل محمد(ص) و هیئت ثارالله روز دوشنبه چهارم آذرماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱:۳۰ در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به نشانی بزرگراه رسالت، خیابان شهید حیدرخانی شمالی، دانشگاه علم و صنعت، سالن آمفی‌تئاتر شهید بهرامی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۲۳۱۱۱۹ تماس بگیرند.

نظر شما