جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
«خون انار گردن پاییز است» نوشته مژده لواسانی یکشنبه سوم آذرماه در نهمین جشنواره انار فرهنگ‌سرای اشراق با حضور نویسنده معرفی می‌شود.
معرفی «حون انار گردن پاییز است» در نهمین جشنواره اناربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست معرفی «خون انار گردن پاییز است» نوشته مژده لواسانی همزمان با برگزاری نهمین جشنواره انار، یکشنبه سوم آذرماه، ساعت ۱۵ تا ۱۷ به همت کتابخانه شیخ اشراق فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.

مژده لواسانی گرچه این روزها بیش از هرچیز با اجراهای تلویزیونی خود شناخته شده است اما فعالیت کاری خود را نخست از رادیو و برنامه‌ای اجتماعی در این رسانه شروع کرد که از قضا نوشتن متن‌های این برنامه را نیز خود بر عهده داشته است و درست از همین اتفاق، حس نوشتن به گفته خودش در او جوانه می‌زند تا روزگاری که فضای مجازی مجال انتشار برخی از آثار او را برایش مهیا می‌کند و در نهایت گزیده‌ای از متن‌ها و شعرهایش را در قالب کتاب «خون انار برگردن پاییز است» قرار می‌دهد.

این کتاب شامل گزیده‌ای از متن‌ها و اشعار لواسانی است که در قالب چهار موضوع طبقه‌بندی شده است.  بخش اول این کتاب با عنوان پاییزنگاری شامل متن‌های عاشقانه لواسانی است که در مرز میان شعر و متن بودن در حال حرکت است، بخش دوم کتاب اما نوشته‌ها و متن‌های کاملا مذهبی وی را شامل می‌شود که توسط نویسنده  تقدیم شده است به آستان ائمه اطهار(ع) و عنوان مرثیه‌ای برای آب و آبرو را بر خود دارد.

بخش سوم کتاب که می‌توان از آن به تهران‌نگاری‌های نویسنده یاد کرد شامل اشعار و متن‌هایی است که او در وصف تهران سروده است و عنوان حواس شهر پرت توست را بر خود دارد و بخش آخر که نوشته‌های تقدیم شده از سوی لواسانی به شهداست، عنوان  روز واقعه رفته باشی را بر خود دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای اشراق واقع در فلکه دوم تهران‌پارس انتهای خیابان جشنواره  مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۵۹۲۲۲ تماس بگیرند.
نظر شما