شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۳۷۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
نمایش، نقد و بررسی مستند کوتاه «بَرد» روایتی از حمید جعفری، چهارشنبه ۶ آذر در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم مستند «بَرد» ساخته حمید جعفری، روز چهارشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۷ در سومین نشست کانون «یک فیلم یک تجربه» فرهنگ‌سرای فردوس با حضور نویسنده و کارگردان و سایر عوامل فیلم و افشین فکوری کارشناس سینما و دبیر کانون یک فیلک یک تجربه، نمایش و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

«بَرد» مستندی کوتاه با زمان ۲۵ دقیقه است و داستان زنی در اطراف رامهرمز را روایت می‌کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ می‌شکند و می‌فروشد تا زندگی خانواده‌اش را تأمین کند.
 
در هفتمین دوره جشنواره جهانی «ایرواین»، جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند به فیلم «بَرد» ساخته حمید جعفری از ایران اهدا شد و پیش از این در ۲ جشنواره دیگر در با نام‌های «هات اسپرینگز» و «نیو اورلئانز» حضور داشته و با کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره «نیو اورلئانز» جوایز حضور در مسابقات آکادمی اسکار ٢٠١٩ را نیز به دست آورده بود.

برخی از عوامل این فیلم عبارت‌اند از فیلمبردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوین: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل و تهیه‌کنندگان: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما