جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
در همایش گام دوم انقلاب که در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد چند تن از جوانان دانشگاهی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
قانون اساسی، اساسنامه انقلاب و بیانیه گام دوم، مرامنامه انقلاب استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمد قدیری دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل و پژوهشگر رسانه به عنوان اولین سخنران بیان کرد: قانون اساسی، اساسنامه انقلاب و بیانیه گام دوم مرامنامه انقلاب است. بازه‌ فراگیری این متن، نه چهل سال، بلکه حدود یک قرن است، زیرا علاوه بر چهل سال آینده و گذشته، مروری هم بر دوران تاریک خاندان پهلوی شده است.

وی افزود: اگر ابتدای انقلاب آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری ایران را زدند و ما اقدام خاصی نکردیم، الان وضع به‌گونه‌ای شده است که ما پهپاد آن‌ها را می‌زنیم و رییس‌جمهور آمریکا تشکر می‌کند از اینکه هواپیمای سرنشین‌دارشان را نزده‌ایم. اگر آن زمان جلوی واردات ساده‌ترین تجهیزات دفاعی به ایران را می‌گرفتند، امروز حتی جلوی تجهیز مقاومت یمن به موشک‌هایی که قابلیت هدف قراردادن اسرائیل را دارد را نیز نمی‌توانند بگیرند.

در ادامه مراسم مجتبی رضاخواه، فوق دکترای اقتصاد انرژی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، اقتصاد را مهمترین چالش کنونی کشور و از محورهای مورد تأکید در بیانیه دانست و گفت: اقتصاد ایران با سیاست‌های غلط نفتی به آسیب‌های مزمن و مختلفی دچار شده است که بعضا کوچکترین اصلاحی در آن به یک چالش تبدیل می‌شود.

وی ضمن ضروری شمردن هدفمندی یارانه‌ها از جمله یارانه بنزین، خسارت وارده به کشور از حذف و برقراری مجدد کارت سوخت را معادل سه‌برابر کل آنچه در دولت قبل برای مسکن مهر هزینه شده بود دانست و افزود: عدالت مورد تأکید در بیانیه جز با ایجاد بسترهای عدالت اقتصادی محقق نمی‌شود.

مهدی خانعلی‌زاده، دانش‌آموخته روابط بین‌الملل و فعال رسانه‌ای در خصوص افوال آمریکا گفت: وقتی از افول آمریکا به عنوان مهمترین قدرت در ضدیت با انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم، مقصودمان الزاما افول کشور آمریکا نیست، بلکه افول نظم آمریکایی در جهان است همچنانکه امپراطوری بریتانیا اکنون نابود شده اگرچه کشور بریتانیا قدرتمندتر از سده‌های گذشته است هرچند کشور آمریکا حتی نسبت به دهه‌های گذشته به طور نسبی ضعیف‌تر نیز گشته و این درحالی است که ایران اکنون با تقویت و رشد مؤلفه‌های قدرت، به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده است.

معصومه نصیری، دانش‌آموخته ارتباطات و قائم‌مقام انجمن سواد رسانه‌ای گفت: جهت تحقق تمام بندها و تاکیدات مندرج در بیانیه، باید پیوست رسانه‌ای و سیاستگذاری داشته باشد زیرا رسانه جدی ترین‌ بازوی تحقق اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن علیه ایران، نخستین ‌و ریشه‌ای‌ترین اقدام مورد اشاره در بیانیه است، بیان کرد: دشمن در جنگ نرم شناختی علیه ایران اسلامی با تضادآفرینی، تردید افکنی، وارونه نمایی و مأیوس سازی سعی در نا امید کردن مردم و مسؤلان نسبت به آینده کشور را دارد.

فاطمه موازی، دانش‌آموخته ادیان و مدرس دانشگاه نیز در پایان شاخص‌های گام اول انقلاب و راه پیموده را الوهیت، ولایت و شریعت عنوان کرد و افزود اگر معتقد به التزام عملی فرمان رهبری در گام دوم هستیم باید بدانیم تکلیف ما و خاصه جوانان در جبهه انقلاب ورود هوشمندانه نوآورانه و متعهدانه به عرصه مسئولیت‌ها و تصمیم گیری‌هاست.
نظر شما