پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
ابوالفضل درخشنده دبیر علمی جشنواره ادبی «یک داستان یک نمایشنامه» از تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذرماه خبر داد.
جشنواره ادبی یک داستان یک نمایشنامه تمدید شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ابوالفضل درخشنده دبیر علمی جشنواره ادبی «یک داستان یک نمایشنامه» با اعلام تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذرماه سال جاری گفت: پس از دریافت آثار مراحل داوری و انتخاب برترین داستان‌ها برای چاپ در مجموعه داستان کوتاه آغاز می‌شود. در این فرآیند حضور نویسندگان در هیئت‌داوران برای بررسی کامل‌تر نقاط قوت و ضعف موردتوجه قرار گرفته است تا این جشنواره بتواند قدم مهمی در پیشرفت قلم نویسندگان شرکت‌کننده داشته باشد. 

وی با عنوان اینکه هر جشنواره ادبی باید باعث رشد و پیشرفت فرهنگ جامعه و قلم نویسندگانی شود که در مهندسی فرهنگی جامعه نقش دارند، تاکید کرد: آگاهی نویسندگانی که آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند از مراحل داوری و اصلاح موارد تکنیکی از ویژگی‌های خاص این جشنواره است تا نقاط قوت و ضعف آثار ارسالی با حضور خود نویسندگان وارد موارد ارزشیابی دقیق قرار بگیرد. 

درخشنده در پایان گفت: تمام سعی ما این است که بتوانیم جلسات مراحل مختلف داوری را به زودی به اتمام برسانیم و کتاب نهایی را برای دهه مبارکه فجر سال جاری در اختیار متولیان فرهنگی جامعه و مردم هنردوست قرار دهیم. امید است به لطف خدا بتوانیم در مهندسی فرهنگی جامعه تأثیرگذار بوده و محورهای فرهنگی مطرح شده در فراخوان جشنواره که منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است بتواند به زبان هنر داستان‌نویسی که مادر تمام هنرهای نمایشی است نقش مهمی در این امر ایفا کند.

محورهای جشنواره شامل آگاه‌سازی جامعه جهانی در حمایت از کودکان آسیب‌دیده از جنگ و ترویج فرهنگ صلح جهانی، آگاه‌سازی جامعه جهانی در حمایت از کودکان کار، ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان، رونق تولید و حمایت از کالای داخلی، افزایش معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه (سبک زندگی اسلامی - ایرانی) و روایتگری داستان‌های حماسی معاصر (دفاع مقدس، روایت مستند از فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی)، می‌شود. برای شرکت در جشنواره هر چند محدودیتی در تعداد و فرم آثار ارسالی وجود ندارد اما آثار نباید قبلاً در جشنواره دیگری شرکت کرده باشد و یا منتشر شده باشد؛ همچنین درج محور اعلامی در ابتدای داستان ارسالی نیز ضروری است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و سوابق  خود را در بخش تولید محتوا و اجرا در وب‌سایت جشنواره به آدرس: https://form.farhangsara.ir/1dastan بارگذاری کنند یا از طریق پست الکترونیکی به آدرس: f_ebnesina@yahoo.com ارسال کنند؛ در غیر این صورت می‌توانند فایل WORD آثار و سوابق  خود را در بخش تولید محتوا و اجرا به همراه مشخصات به آدرس پستی به نشانی تهران، شهرک قدس خیابان ایران‌زمین شمالی، فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، کدپستی ۱۴۶۵۹۴۳۵۳۱ پست کنند.
نظر شما