جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۳۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان، نشست کارگاهی «حقوق زن مسلمان» در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان، نشست کارگاهی «حقوق زن مسلمان» در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) برگزار شد. 

در این نشست کارگاهی زهرا هنربخش پژوهشگر و کارشناس ارشد حقوق، مهم‌ترین مباحث فقهی و قانونی مربوط به حقوق زنان در اسلام را بررسی کرد.

کارشناس برنامه با بررسی حقوق زنان در اسلام و قوانین حقوقی ایران در این خصوص مطرح کرد: در دین اسلام و قوانین شارع مقدس، زنان از حقوقی برخوردارند که مردان از آن حقوق محرومند، حق نفقه، حق اجرت المثل، حق مهریه، حق شیردهی و ... از جمله حقوقی است که زنان از آن برخوردارند.

زهرا هنربخش با اشاره به اینکه تنها برتری مردان نسبت به زنان برتری تکلیف است به بررسی حقوق زنان در اسلام و دیگر ادیان پرداخته و عنوان کرد که زنان در هیچ مکتب دیگری از احترامی که اسلام برای آنان قائل شده است برخوردار نبوده و نیستند. زن حق تملک، خرید و فروش، ارث و صدقه و هبه را دارد و کسی اجازه ندارد بدون رضایت او مالش را بردارد .

در این نشست به نقش پر رنگ و اثرگذار زنان در اجتماع امروزه و همچنین سهم به سزایی که در تاریخ جوامع و ملت‌ها داشته و دارند پرداخته شد و دیدگاه اسلام درباره حضور زنان در این عرصه و ارتقای چنین حضوری از طرف دین مبین اسلام مورد بررسی قرار گرفت.

بحث و بررسی پیرامون برتری‌ها و مزیت‌های قوانین حقوق زنان در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با قوانین حقوقی سایر ملل و پاسخ گویی به پرسش‌های شرکت کنندگان، از دیگر بخش‌های این نشست کارگاهی بود.

این برنامه دوشنبه چهارم آذر مصادف با ۲۵ نوامبر و روز جهانی «منع خشونت علیه زنان» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن خانه دوست فرهنگ‌سرای خاتم(ص) واقع در منطقه ۱۸ میزبان بانوان علاقمند بود.
 
نظر شما