جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۸۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
«گوژپشت نتردام» در نوزدهمین نشست کتاب‌خوانی «اینجا چراغی روشن است» بررسی می‌شود.
بررسی رمان «گوژپشت نتردام» در فرهنگ‌سرای خانوادهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نوزدهمین نشست کتاب‌خوانی «اینجا چراغی روشن است» نگاهی به رمان‌های مطرح جهان با حضور علی سعید (مدرس ادبیات داستانی)، با بررسی رمان «گوژپشت نتردام» اثر ویکتور هوگو یکشنبه ۱۰ آذر ۹۸ در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.

«گوژپشت نتردام» رمانی است به قلم ویکتور ماری هوگو، نویسنده فرانسوی که در ۱۸۳۱ انتشار یافت. این کتاب یکی از آثار ادبی برجسته جهان است که در سبک رمانتیک نگاشته شده است. ویکتور ماری هوگو، بزرگ‌ترین شاعر سده نوزدهم فرانسه و شاید بزرگ‌ترین شاعر در گستره ادبیات فرانسه و نیز داستان‌نویس، درام‌نویس و بنیان‌گذار مکتب رومانتیسم است. آثار او به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خویش اشاره دارد که از برجسته‌ترین آنها می‌توان به بینوایان، گوژپشت نتردام، مردی که می‌خندد و شمار زیادی مجموعه شعر اشاره کرد. وی هم‌چنین چندین نمایش‌نامه نوشته‌است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به  فرهنگ‌سرای خانواده، واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند.
نظر شما