پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
در دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری با رییس ستاد اقامه نماز مطرح شد
رییس ستاد اقامه نماز کشور ضمن بیان نکاتی درخصوص مدیریت فرهنگی و اهمیت موضوع نماز گفت: در فعالیت‌های فرهنگی جز نماز و قرآن کاری نداریم؛ باید به نسل نو توجه ویژه‌ای داشته باشیم و ادبیات مناسب برای ارتباط برقرار کردن با آنها را بدانیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری و علی اصغر خسروی معاون برنامه‌ریزی و توسعه با حضور در ستاد اقامه نماز کشور با حجت‌الاسلام محسن قرائتی رییس این ستاد دیدار کردند. 

حجت‌الاسلام قرائتی در این دیدار به بیان نکاتی درباره مدیریت فرهنگی و اهمیت موضوع نماز پرداخت و گفت: «من نگاهی به قرآن کردم گفتم قرآن درباره متولیان فرهنگی چه می‌گوید؟ 200 آیه در آوردم.»  برای مثال اینکه «کار فرهنگی باید پیوسته و دائمی باشد» و دیگر اینکه «همیشه تاریخ و میراث گذشتگان نشان دهنده حقانیت نیست.» 

وی با بیان اینکه کلام قرآن کلام وحی است خطاب به مدیران گفت: «شما طبق این عمل کن؛ چون این پست‌ها هر چه به خدا بچسبد، می‌ماند.» اولین اقدامی که باید به آن اهمیت دهید، اقم الصلاه است. چون اگر نماز نباشد بقیه کارها قبول نیست. متمرکز شوید روی نماز؛ پولمان را خرج نماز کنیم؛ آن آقایی که مسئول سینماهاست فعالیتی برای نماز انجام دهد. سینماگران را دعوت کنید و بگویید می‌خواهیم کاری برای نماز بکنیم. یا شعرا می‌توانند شعری برای نماز بگویند. چون ما تمامی امامان را که می‌بینیم می‌گوییم نماز. نماز از آدم است تا خاتم و اختصاص به یک دین ندارد. وقتی زمین می‌لرزد می‌گویند نماز بخوان. آسمان هم نماز باران دارد. از زمین تا آسمان، از آدم تا خاتم. هیچ چیزی کار نماز را نمی‌کند.

حجت‌الاسلام قرائتی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: در کار فرهنگی ما جز نماز و قرآن کاری نداریم. هر چه بخواهیم در قرآن هست. در کار فرهنگی باید به نسل جدید و دانشجویان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و ادبیات مناسب برای ارتباط برقرار کردن با آنها را بدانیم. الان دو کتاب روی میز من هست، نوشته تفسیر برای پایه ۱۱ یعنی یک جوان ۱۷ ساله می‌خواهد با تفسیر قرآن آشنا شود. یک تفسیری نوشته‌اند که من چند بار خواندم نفهمیدم. 

نماز و قرآن رکن اصلی فعالیت فرهنگی است

وی با اشاره به اهمیت شناخت مخاطب تصریح کرد: «ما می‌رویم همدان می‌بینیم که پوستینی هست، آن پوستین را می‌خریم می‌بریم می‌اندازیم روی بچه‌های بندرعباس. حساب نمی‌کنیم که این پوستین بچه‌های بندرعباس را خفه می‌کند.» ما الان مشکل داریم و چند ابراهیم می‌خواهیم که این بت‌ها را بشکند و قانون‌ها را لغو کند. قانون غلط؛ تصمیم غلط. به هر حال مواظب باشید. چند روز دیگر نیستید. 

وی افزود: به امام صادق(ع) گفتند بعضی مرده‌ها چشمشان باز است، بعضی مرده‌ها چشمشان بسته است. فرمودند آنی که باز است چون فرصت نکرده ببندد، آنی که بسته است چون فرصت نکرده باز کند. نمی‌دانیم دو روز دیگر هستیم یا نه. در قرآن ۱۴ بار کلمه «بغتتا» آمده است. بنابراین اینطور حساب کنید که سال آخر عمرتان است و با جدیت کار کنید.

در این دیدار همچنین کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری درباره حجت‌الاسلام قرائتی پخش شد و حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری نیز از برپایی این نشست و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام قرائتی درباره مدیریت سازمان فرهنگی هنری ابراز خرسندی کرد.

نظر شما