جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
عواید حاصل از فروش آثار نمایشگاه خانه خوبان به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز تعدادی از مدارس استان‌های سیل‌زده سه استان خوزستان، لرستان و گلستان اختصاص یافت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عواید حاصل از فروش آثار نمایشگاه خانه خوبان که به همت قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان، با فروش ۷۰ اثر از هنرمندان نامدار هنرهای تجسمی روز جمعه ۳۱ خردادماه امسال برگزار شده بود در مهرماه ۹۸ به دانش‌آموزان مناطق سه استان خوزستان، لرستان و گلستان اهدا شد.


بنابر اعلام معاونت توسعه مدیریت پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور مجموع عواید حاصل از این نمایشگاه که به نام هنرمندان خریداری شده بود مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بود که برای خرید و ارسال تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی، آزمایشگاهی و الکترونیکی هزینه شد و در اختیار مدارس این سه استان قرار گرفت.

همچنین بنابر اعلام سازمان نوسازی مدارس کشور ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز هر یک از مدارس اختصاص یافت و دبیرستان ۱۲ کلاسه شهید کائیدی در شهرستان پلدختر استان لرستان، مدرسه دخترانه ۱۸ کلاسه در منطقه عین ۲ شهرستان اهواز استان خوزستان و مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه حضرت معصومه (س) در شهرستان آق‌قلا استان گلستان را تجهیز شدند.

نمایشگاه «خانه خوبان» با نمایش ۱۲۵ اثر از هنرهای تجسمی چون؛ نقاشی، خوشنویسی، طراحی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور و... به مدت هشت روز از ۲۴ تا ۳۱ خرداد در گالری پردیس ملت برگزار شد. 

آثار هنرمندانی چون؛ کامبیز درمبخش، فخرالدین فخرالدینی، حسین محجوبی، یدالله کابلی خوانساری، کوروش شیشه‌گران، طاهر شیخ‌الحکمایی، جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، معصومه مظفری و... در این نمایشگاه به نمایش درآمد و با اجرای بهرام رادان به حراج گذاشته شد.
نظر شما