پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
آیین یادبود استاد فرامرز پایور نوازنده فقید موسیقی ایرانی روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۹ با همکاری موسسه فرهنگی هنری پایور در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین یادبود استاد فرامرز پایور نوازنده فقید موسیقی ایرانی با عنوان «پرنیان» روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۹ با همکاری موسسه فرهنگی هنری پایور در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور و سخنرانی استادان برجسته موسیقی حسن ناهید، مجید کیانی، رضا شفیعیان و... برگزار می‌شود و رونمایی از کتاب پاییز (قطعاتی برای سنتور به یاد استاد پایور) تألیف حسین همت‌آبادی و اجرای قطعاتی از این آلبوم توسط گروه موسیقی سیمرغ بخش‌های دیگر مراسم خواهد بود. همچنین فیلم مستند حاصل عمر زندگینامه استاد فرامرز پایور با حضور کارگردان فیلم حامد دلفی به نمایش در می‌آید. 

فرامرز پایور ۲۱ بهمن سال ۱۳۱۱ در تهران متولد شد. وی در ۱۷ سالگی آموزش موسیقی را نزد استاد ابوالحسن صبا آغاز کرد و طی ۶ سال ردیف موسیقی را فرا گرفت. در سال ۱۳۴۱ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و موفق به کسب دانشنامه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج شد. پایور نزد استادانی چون عبدالله دوامی، موسی معروفی و نورعلی خان برومند به فراگیری ردیف درویش خان و ردیف میرزا عبدالله پرداخت و هارمونی و کمپوزیسیون را در کلاس استاد امانوئل ملیک اصلانیان آموخت. فرامرز پایور بیش از هزار و ۵۰۰ اجرای گروهی و فردی روی صحنه‌های داخل و خارج از کشور داشته است. شهرناز، پرنیان، ضرباهنگ، شهرآشوب، دلنواز، کرشمه، پریزاد و... از جمله آلبوم‌های وی است. پایور در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ به دلیل سکته مغزی از ادامه فعالیت‌های هنری باز ماند. استاد مسلم موسیقی در روز ۱۸ آذر ۱۳۸۸ بر اثر حمله شدید مغزی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

علاقه‌مندان به هنر موسیقی برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند.
نظر شما