چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه با تجلیل از خانواده شهید محمدرسول کولیوند در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه با تجلیل از خانواده شهید محمدرسول کولیوند جانشین فرمانده تیپ ذوالفقار لشکر محمد رسول‌الله(ص) در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. قرائت دعای توسل توسط جهانبخش رفیعی و زیارت پرفیض عاشورا توسط مداح اهل بیت فرامرز درویش، شعرخوانی محمدحسین علی مددی در مدح امام حسن عسکری(ع) و خاطره گویی خواهر شهید کولیوند بخش‌هایی از این برنامه بود.

خواهر شهید محمدرسول کولیوند درباره زندگی برادرش بیان کرد: شهید محمدرسول کولیوند ۸ دی سال ۱۳۳۹ در قریه صدوقاص از توابع شهرستان نهاوند در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۱ در تهران به تحصیل پرداخت. محمدرسول در دوره مبارزات مردمی در برنامه‌های انقلابی حضور داشت و در دبیرستان محل تحصیل خود در برپایی راهپیمایی دانش‌آموزی فعال بود. وی در ادامه فعالیت‌های مبارزاتی خود شب ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ به همراه پدر و چند تن دیگر از انقلابیون توسط ساواک دستگیر شد و پس از انتقال به کلانتری تهران‌نو به شدت شکنجه شد. او روز پیروزی انقلاب، با تسخیر کلانتری‌ها از سوی مردم آزاد شد. 

خواهر شهید در ادامه عنوان کرد: برادرم پس از پیروزی انقلاب مدتی به ورزش روی آورد و برای مربی‌گری ورزش کونگ‌فو انتخاب شد. مدت دو سال در باشگاه رسالت به تربیت ورزشکاران این رشته مشغول شد و در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ برای خدمت سربازی به پادگان مهرآباد رفت و به عنوان نیروی گروه ضربت معرفی شد و پس از پایان دوره خدمت وظیفه، سال ۱۳۶۲ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه رفت و به سمت جانشین فرمانده تیپ ذوالفقار لشکر محمد رسول‌الله(ص) منصوب شد و افتخار حضور در عملیات‌های بدر، والفجر ۸، کربلای ۱ و ۵  را در کارنامه‌اش ثبت کرد. محمدرسول در عملیات والفجر ۸ مجروح شیمیایی شد، اما در جبهه ماند و سرانجام در ۲۳ اسفند در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید و پیکر مطهرش در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. 

در پایان به رسم یادبود هدیه‌ای از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ به خانواده شهید کولیوند اهدا شد. 
نظر شما