جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۳۸۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
با آثار دیورامای مسلم علم‌زاده و تصویرسازی‌های حسن روح‌الامین؛
نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌هایی از «حسن روح‌الامین»، تا دوم دی ماه در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
نمایشگاه «خواب در مرداب» در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «خواب در مرداب» اولین نمایشگاه آثار دیوراما در ایران از مسلم علم‌زاده و اولین نمایشگاه آبرنگ حسن روح‌الامین به‌شمار می‌رود.

در این نمایشگاه  ۲۲ اثر در قالب دیوراما و ۱۳ اثر تصویرسازی با تکنیک آبرنگ به نمایش درمی‌آید.

آثار نمایشگاه «خواب در مرداب» در فضایی خلاقانه، با محوریت جنگ جهانی دوم و در واقع در نکوهش جنگ و میراث مخرب آن خلق شده‌اند.

دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌سازها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگه‌داری می‌شوند.

نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌های «حسن روح‌الامین»، از ساعت ١۶الی ٢٠ روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ گشایش می‌یابد و تا دوم دی‌ماه دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هرروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی مراجعه کنند.
نظر شما