سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
برنامه «در کوی نیکنامان» پنجشنبه ۲۱ آذر ماه با تجلیل از همسر شهید عباس هفت خانگی با حضور شهروندان و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «در کوی نیکنامان» پنجشنبه ۲۱ آذر ماه با تجلیل از همسر شهید عباس هفت خانگی با حضور شهروندان و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. خاطره گویی همسر شهید، قرائت دعای توسل توسط جهانبخش رفیعی و زیارت عاشورا توسط فرامرز درویش از مداحان اهل بیت(ع) و شعرخوانی در مدح اهل بیت(ع) بخش‌هایی از این برنامه بود.

فرشته گلکار همسر شهید هفت خانگی در این برنامه عنوان کرد: پس از سال‌ها دلواپسی و انتظار روزی از رادیو صدای آقای بیگلری از همسنگران همسرم را شنیدم که می‌گفت وقتی در مسیری برای ملحق شدن به همرزمان بودیم تانک ما مورد اصابت آرپی‌جی دشمن قرار گرفت. ما چهار نفر بودیم و جدا جدا با سختی از تانک بیرون آمدیم؛ هنگامی که سربازان عراقی برای دستگیری ما آمدند تا ما را با خود ببرند، چشمم به یکی از همرزمان افتاد که قدبلند و چهارشانه بود و در گوشه‌ای در خاک افتاده بود. همین که به طرف او رفتم تا متوجه شوم شهید افخمی یا شهید صفری یا شهید هفت خانگی است، سربازان عراقی به سمت من حمله کردند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی اضافه کرد: همسر من قدبلند و چهارشانه بود و فهمیدم او شهید شده، اما همیشه ناباورانه تا این لحظه منتظر آمدنش هستم. با اینکه تا کنون اثری از شهیدمان نداریم و در ستاد معراج هم ثبت نام کردیم، ولی هنوز خبری به ما نداده‌اند.

شهید عباس هفت خانگی ۳۰ آذر سال ۱۳۳۹ در شهرستان اراک در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. دوران کودکی را به دلیل مأموریت‌های پدر در کاشان، قم و تهران گذراند. سال ۱۳۵۷ به استخدام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد. وی زمان تسخیر پادگان عشرت‌آباد آماده‌باش بود. مدتی به کردستان در غرب کشور اعزام شد و در بانه و مریوان با اشرار می‌جنگید. شهید هفت خانگی سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به منطقه جنوب اعزام شد. او در تنگه رقابیه، اهواز و کارون بود که پس از ۶ ماه به تپه ۱۲۰ شوش دانیال اهواز اعزام شد. او مسئول زدن آرپی‌جی بود و سرانجام ۲۴ مهر سال ۱۳۶۰ شب‌هنگام در عملیاتی سخت با نیروهای عراقی در جنگ تن به تن به دست دشمن به شهادت رسید و چون تپه ۱۲۰ به مدت یک سال در محاصره نیروهای بعثی بود با عملیات دلیرمردان رزمندگان آن منطقه آزاد شد، اما تا کنون از ایشان اثری پیدا نشده است.

در پایان این برنامه از فرشته گلکار همسر شهید هفت خانگی تقدیر شد. تا کنون ۱۶۷ برنامه «در کوی نیکنامان» با هدف تکریم خانواده شهدا با اجرای برنامه‌های متنوع در فرهنگ‌سرای گلستان برپا شده است. 

نظر شما