پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
آیین گرامی‌داشت حماسه ۹ دی به مناسبت فرا رسیدن سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت در میدان امام حسین(ع)، فرهنگ‌سرای بهاران و برخی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.
همایش در سایه‌سار بصیرت در فرهنگ‌سرای بهاران / تجمع شهروندان در میدان امام حسین(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سراهای بهاران، اخلاق، انقلاب اسلامی، شهر و فردوس و برخی دیگر از مراکز فرهنگی هنری شهر تهران ویژه برنامه‌هایی را برای گرامی‌داشت حماسه ۹ دی برپا می‌کنند.

تجمع شهروندان در میدان امام حسین(ع)
همزمان با فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، تجمع شهروندان تهرانی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز دوشنبه ساعت ۱۴ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود. 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی می‌پردازد و مردم انقلابی پس از مداحی حسین طاهری از میدان آیینی امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا راهپیمایی می‌کنند.

همایش تبیینی «در سایه‌سار بصیرت» 
دومین دوره همایش تبیینی «در سایه‌سار بصیرت» امروز یکشنبه هشتم دی ماه ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار می‌شود. این همایش امسال با شعار «یوم‌الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مدیران شهری، مقامات لشکری و کشوری و چهره‌های برجسته انقلابی شهر تهران با مشارکت تمامی نهادها و ارگان‌های فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۷ برگزار می‌شود.
  
در این مراسم حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رییس شـورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به عنوان سخنران حضور خواهد داشت و از خانواده شهدای  بصیرت تجلیل خواهد شد.
   
علاقه‌مندان برای حضور در مراسم می‌توانند به فرهنگ‌سرای بهاران واقع در انتهای خیابان سجاد جنوبی، میدان بهاران، بوستان بهاران مراجعه کنند.  

نمایشگاه گروهی عکس  
نمایشگاه «قاب‌های روشن» از ۸ تا ۱۲ دی ماه در نگاه گذر فرهنگ‌سرای اخلاق و فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی به نمایش در می‌آید. 
این نمایشگاه شامل ۲۰  قطعه عکس از راهپیمایی نهم دی ۸۸ از آثار عکاسانی چون رئوف محسنی، حامد ملک‌پور، مقداد مددی و سید محمود حسینی است. 
فرهنگ‌سرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار اخلاق واقع است.
فرهنگسرای انقلاب اسلامی نیز در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

همچنین نمایشگاه عکس «روز روشنایی» به مدت یک هفته در خانه فرهنگ گرمدره برگزار می‌شود.  

نمایش و نقد مستند کوتاه قبرهای پر سر و صدا 
«قبرهای پر سر و صدا» ساخته محمدعلی شعبانی، روز دوشنبه ۹ دی‌ماه با حضور نویسنده، کارگردان و سایر عوامل فیلم به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.

این مستند با ارجاع به سنگ قبرهای شکسته شده بهشت زهرا(س)، به موضوع گروهک موسوم به مجاهدین خلق یا منافقین، اختلافاتش با نظام جمهوری اسلامی و اقداماتش در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

فرهنگ‌سرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی واقع شده است.

همچنین ویژه‌برنامه نور بصیرت با هدف ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با ترویج ناکارآمدی نظام اسلامی، روز دوشنبه ۹ دی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین هومن فقیهی برگزار می‌کند. فرهنگ‌سرای رویش در مهرآباد خیابان شهید واشقانی فراهانی خیابان شهید وادی زاده واقع شده است.

نمایشگاه کتاب «بصیرت و میثاق» نیز به همت کتابخانه مجتمع شهیدان جعفری‌نژاد روز دوشنبه ۹ دی از ساعت ۸ تا ۱۹ برگزار می‎شود. در این نمایشگاه کتاب‎هایی با موضوعات دینداری، ولایت مداری، شناخت و بصیرت به نمایش گذاشته می‌شود. علاقه‎مندان برای بازدید از این نمایشگاه کتاب می‌توانند به نشانی خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، انتهای هاشم آباد مراجعه کنند. 
نظر شما