جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۱۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س)، تابلوی «صلح» اثر احمد کوچکیان‌فرد با حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س)، تابلوی «صلح» اثر احمد کوچکیان‌فرد با حضور جمعی از هنرمندان در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید رونمایی می‌شود. کوچکیان فرد چهره ماندگار سال ۹۸ از برجسته‌ترین هنرمندان ساکن منطقه ۱۳ است که عمر هنری خود را در حوزه‌های مختلف از جمله نقاشی چهره شهدای شهر تهران صرف کرده است. 

احمد کوچکیان‌فرد متولد ۱۷ آذر ۱۳۳۵ در تهران و دارای دکترای افتخاری هنرهای تجسمی (نقاشی) است. کسب نشان درجه یک هنری در سال ۱۳۸۲، دبیری چهار دوره جشنواره شمسه، برپایی بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی از جمله فعالیت‌های هنری این نقاش پیشکسوت است.

وی در گفت‌وگو با روابط عمومی فرهنگ‌سرای امید درباره تابلوی «صلح» گفت: حدود پنج سال است که مستمر روی این اثر کار می‌کنم و سبک آن سورئال با تکنیک رنگ روغن در ابعاد ۱۵۰* ۱۰۰ است و سعی کرده‌ام از رنگ‌ها و المان‌هایی که تداعی‌کننده معنای صلح است، بهره بگیرم. ماهی، پرچم سفید و رنگ‌های آبی و سفید در این اثر نمادهای صلح هستند. 

کوچکیان‌فرد درباره هدف از خلق این اثر عنوان کرد: در دنیای پرآشوب کنونی که جنگ در گوشه‌کنار آن جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، رسالت بزرگ هنرمندان آن است که در آثارشان از صلح و دوستی سخن بگویند و آثار خود را با مفهوم جنگ ستیزی به مخاطبان عرضه کنند. قطعاً این روند می‌تواند به ایجاد صلح جهانی و جلوگیری از جنگ و خونریزی در جهان کمک کند و هنرمندان نباید از این نکته مهم غافل بمانند. در دنیای کنونی جریان و جنجال سیاسی به دنبال فراموش شدن جهاد، مقاومت و شهادت است و من در تابلوی صلح، دنیای جهاد و شهادت را در دست علمدار مقاومت با پرچم سفید و در بستر دو رنگ آبی و سفید در مقابل شکاف جنگ‌طلبی‌ها نشان داده‌ام و ساعتی که زمان صلح جهانی را نشان می‌دهد.

رونمایی از اثر «صلح» روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه ساعت ۱۰ با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی هنری در نگارخانه آبی فرهنگ‌سرای امید برگزار خواهد شد.

علاوه بر آن تا تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری نمایشگاهی از چند اثر برجسته کوچکیان‌فرد نیز در نگارخانه آبی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه آبی واقع در فرهنگ‌سرای امید به نشانی خیابان ۱۷ شهریور شمالی، بالاتر از میدان شهدا، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه کنند.

نظر شما