پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
رییس سازمان فرهنگی هنری در ویژه برنامه اسوه صبر مطرح شد:
نشست ویژه بانوان شاغل در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری، رییس بسیج جامعه زنان کشور و جمعی از بانوان شاغل در سازمان در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست ویژه بانوان شاغل در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «اسوه صبر» به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور و جمعی از بانوان شاغل در این سازمان، عصر روز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. 

بانوان محور بنیادین جامعه هستند

تبدیل تهران به الگوی جهانی مهم‌ترین وظیفه ماست
مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور و از اعضای هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: بزرگداشت این ولادت تکرار نیست، هربار به نوعی دیگر جلوه‌گری می‌کند. هنر ما این است که از این عظمت بهره ببریم و خودمان را در معرض این نور الهی قرار دهیم. این هنر ما بانوان است که وقتی یک بار دیگر ولادت حضرت اتفاق می‌افتد و این نور تابنده جهان را فرا می‌گیرد؛ ظرفیت وجودی‌مان را به ظرفیت بانو زینب کبری(س) نزدیک کنیم.

رییس بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: ابتلائات برای انسان‌سازی است. برای اینکه انسان در این مسیر الهی خود را محک بزند. ما در اسلام غم نداریم، امروز هم برای شادی گرد هم جمع شده‌ایم؛ پیامبر ما(ص) می‌فرمایند: «اگر کسی غم داشته باشد نمی‌توان به او موحد راستین گفت». 

اصلانی با اشاره به حضور در آستانه دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ما زمانی شکل گرفت که یک بار دیگر بین انسان و خدا فاصله افتاده بود. بسیاری از تئوریسین‌های غربی مطرح می‌کردند که «دیگر به خدا نیازی نداریم، خدا دیگر به آسمان رفت» انقلاب اسلامی به تاسی از خون سیدالشهدا(ع) یک بار دیگر آسمان و زمین را به هم گره زد و با هم آشتی داد و این پیام شما حق مداران است که دنیا را در مسیر فطرت الهی قرار می‌دهد.

اصلانی در پایان گفت: در گام دوم انقلاب دیگر نباید از مسائل روزمره حرف بزنیم. باید این موضوع را هدف قرار دهیم که چگونه تهران به یک الگو برای دنیا مطرح شود. تا جهانیان ببینند که می‌توان احکام الهی را پیاده کرد اما شهری تمیز، با نشاط، منضبط و با جلوه‌های زیبایی از طبیعت داشته باشیم. این وظیفه اصلی ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. امیدوارم که بتوانیم در مسیر حضرت زینب کبری(س) مقاوم‌تر و صبورتر از گذشته پیش برویم و دنیا را مقهور ایستادگی خودمان کنیم و دنیا ببیند که می‌تواند از ایران اسلامی برای آینده بهتر الگو برداری کند.

بانوان محور بنیادین جامعه هستند

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: بسیار خوشحالم که نخستین جلسه ویژه‌ای که داریم با حضور بانوان شاغل در سازمان برگزار می‌شود. 

وی ضمن اشاره به احصای دغدغه‌های بانوان شاغل در سازمان فرهنگی هنری گفت: سازمان ما سازمان فاخری است که ابتدا باید جایگاه ارزشی خود را پیدا کند تا نیروهای آن نیز ارزش واقعی خود را پیدا کنند. احتمالا برخی از برکات را هم دیده‌اید. به طور مثال کتابخانه‌ها به مدیریت مرکز ترویج فرهنگ کتابخوانی تبدیل شده‌اند. این تغییر که صورت گیرد، کتابدار به یک عنصر فرهنگی تبدیل می‌شود که جای رشد او هم فراهم است. با توجه به منویات مقام معظم رهبری پایش، رشد، آموزش، توانمندسازی و کاری‌سازی همکاران از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در تشریح نگاه خود به بانوان گفت: به عقیده من وظیفه ذاتی همه بانوان وظیفه مادری و خانواده است. بنابراین هر تصمیمی که گرفتیم نباید لطمه‌ای به خانواده بزند. باید کیان خانواده را حفظ کنیم. نمی‌توانیم برای تحکیم خانواده تلاش کنیم در حالی که خودمان خانواده‌هایی متلاشی داشته باشیم.

حجت ‌السلام و المسلمین امرودی افزود: نگاه دوم عدالت است باید هر تصمیم و  هر کاری که برای آسایش انجام می‌دهیم دقت کنیم که زنانه هم هست یا خیر تا بتوانیم حدی از عدالت را رعایت کنیم. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: بانوان محور تحول بنیادین و ریشه‌ای در هر جامعه هستند. این که می‌گویند اگر مردی موفق است بانویی پشت او قرار دارد شعار نیست. خواهش من از شما این است که قدم، قلم، انگیزه، علم و کتاب‌خواندن خود را برای موفقیت سازمان بگذارید. بیایید با هم برای این موفقیت تلاش کنیم. 

ارائه آماری از تعداد، تحصیلات، بازه سنی و ویژگی‌های بانوان شاغل در سازمان فرهنگی هنری توسط فریده صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان از دیگر بخش‌های این مراسم بود. همچنین خانم‌ها مهدی‌پور، نوری‌زاده، نجفی‌منش، پورقربان، درویش و جمالو هر کدام به نمایندگی از بانوان شاغل در بخش‌های مختلف سازمان فرهنگی هنری به بیان دغدغه‌ها و درخواست‌ها پرداختند.

مطالب مرتبط
نظر شما