جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» با تجلیل از خانواده شهید احمد طهماسبی صبح پنجشنبه ۱۲ دی ماه با حضور شهروندان و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» با تجلیل از خانواده شهید احمد طهماسبی صبح پنجشنبه ۱۲ دی ماه با حضور شهروندان و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد. قرائت دعای توسل توسط جهانبخش رفیعی و زیارت پرفیض عاشورا توسط فرامرز درویش از مداحان اهل بیت(ع) بخش‌هایی از صد و هفتاد و یکمین برنامه «در کوی نیکنامان» بود.

عباس طهماسبی برادر شهید با اشاره به حفظ عزت و آبروی کشور توسط فرزندان ایران‌زمین با رشادت‌های بی‌شمار گفت: احمد طهماسبی در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در محله جوادیه به دنیا آمد. غیرت، مهربانی و اجتماعی بودن از ویژگی‌های او بود. احمد در ۱۹ سالگی در دوران پیروزی انقلاب در پخش اعلامیه و پوسترهای انقلابی شرکت می‌کرد. او در آزادسازی پادگان جوادیه نقش بسزایی داشت و به مادر گفته بود خوشحالم که سرباز امام خمینی(ره) شدم. پس از انقلاب برای خدمت سربازی به پادگان لویزان رفت و سه ماه دوره آموزش را در آنجا سپری کرد. 

برادر شهید ادامه داد: احمد پس از شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و برای اولین بار که به مرخصی آمده بود، خانواده تازه متوجه شدند احمد به جبهه اعزام شده است. حتی برخی از فامیل به او پیشنهاد دادند برای معافی اقدام کند ولی او قبول نکرد و همراه گردان ۲۱ حمزه در محور آبادان–ماهشهر با توجه به اینکه تیربارچی بود به شهادت رسید. پس از ۱۱ ماه وقتی که منطقه به دست رزمندگان ایران افتاد، پیکر این شهید تفحص شد و مادر شهید از پاهای شهید او را شناسایی کرد، زیرا شهید در کودکی در تنور افتاده بود و آثار سوختگی بر روی پاهایش مانده بود. احمد بر اثر اصابت تیر به قلبش در روز سوم آبان سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیده بود، به همین دلیل کیف، نامه و وصیت‌نامه شهید خونی و سوراخ شده بود و تا چندین سال بوی تربت از کیف و نامه‌های او به مشام می‌رسید و هم‌اکنون در موزه شهدا نگهداری می‌شود.

در پایان برنامه «در کوی نیکنامان»، خانواده شهید احمد طهماسبی تجلیل شدند.
نظر شما