جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۱۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با جمعی از فعالان حوزه مقاومت، از تغییر نام فرهنگ‌سرای بهاران به فرهنگ‌سرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، مجتبی رحماندوست دبیر کل پیشین جمعیت دفاع از ملت فلسطین، حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری  و سید ابوالقاسم رحیمیان دبیر کل این اتحادیه و جمعی از فعالان حوزه مقاومت و فلسطین، شنبه ۱۴ دی با حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری دیدار کردند.

امرودی در این دیدار  ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: همه مردم در گروه‌ها و طیف‌های سیاسی گوناگون قدردان ایشان هستند و نگران جانشینی ایشان هم نیستیم. یک بار یک دولت کامل را با حادثه تروریستی از دست دادیم و با اقدامات تروریستی از طرف دشمن به کرار مواجه شده ایم ، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران با عزت حضور دارد.

وی اضافه کرد: وقتی کشوری دشمن نشان‌دار داعش را ترور کند، یعنی حامی داعش است و آمریکا نشان داد حامی تروریسم و داعش است. داعش خطری برای همه بشریت بود اما سردار شهید از بشریت دفاع کرد. 

وی با بیان اینکه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بنا شد تعریف ماموریت موضوعی برای فرهنگ‌سراهای شهر تهران لحاظ شود گفت:  بر همین اساس مقرر شده بود فرهنگسرای بهاران به عنوان فرهنگ‌سرای ایثار و شهادت انجام ماموریت کند؛ حال با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که نماد کامل و جامع ایثارگری و شهادت‌طلبی بودند، در جلسه شورای مدیران سازمان فرهنگی هنری تصمیم گرفته شد فرهنگ‌سرای بهاران در منطقه ۱۷ به نام سردار  شهید، حاج قاسم سلیمانی تغییر نام دهد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار هنری با محوریت این شهید والامقام و تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جهان اسلام در دستور کار قرار گیرد؛امیدوارم ما رهرو راه شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم. 

حجت‌الاسلام امرودی درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه مقاومت نیز بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فرهنگی هنری امضا کرده‌اید، لازم‌الاجراست و همکاری‌ها به شکل جدی‌تر ادامه خواهد یافت. فرهنگ‌سرای ملل هم قرار است محلی برای گسترش ارتباطات با ملل گوناگون از جمله ارتباط با فلسطین باشد. همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه آثار هنری و... می‌تواند در این فرهنگ‌سرا انجام شود و در همه فرهنگ‌سراها میزی با عنوان میز ملل تشکیل می‌شود که وظیفه آن برآورده کردن نیازها در این حوزه خواهد بود. 

وی تصریح کرد: امکانات سازمان فرهنگی هنری از جمله فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ، موزه‌ها و سالن‌های سینما ظرفیت خوبی برای همکاری با سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه مقاومت است و می‌توانیم در شاخه‌های گوناگون فرهنگ و هنر تشریک مساعی کنیم. هفته فرهنگی فلسطین نیز با همکاری سازمان فرهنگی هنری قابل اجراست.

در این دیدار حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری ضمن رضایت از برپایی این نشست عنوان کرد: در مهرماه امسال تفاهم‌نامه همکاری‌ای با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امضا کردیم و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه محور مقاومت و فلسطین داشته باشیم. سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره نیز با همکاری سازمان فرهنگی هنری در موزه انقلاب و دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری و دانش‌آموزانی و جوانانی از کشورهای مختلف از جمله قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا برگزار شد.

نظر شما