پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۷
مهم‌ترین خبر روز رسانه‌های دنیا، خبر ترور سردار قاسم سلیمانی است. در تصاویری که از این عملیات تروریستی منتشر شده، دست شهید، انگشتری او، سلاح کلاشینکوف و کتابی پیداست: کتاب «گلچین احمدی» که مجموعه‌ای است از مراثی و مدایح ائمه اطهار(ع). 

حاج قاسم سلیمانی در کنار سایر خصوصیاتش، اهل ترویج کتابخوانی هم بود. او به طور مرتب کتاب‌های حوزه تاریخ شفاهی جنگ را می‌خواند و با یادداشت‌هایی که بر آنها می‌نوشت، باعث معرفی و رونق فروش این آثار می‌شد. کتاب‌های «من زنده‌ام» خاطرات دوران اسارت خانم معصومه آباد، «آن بیست و سه نفر» گزارشی از ماجرای ۲۳ نوجوان آزاده بسیجی به قلم احمد یوسف‌زاده، «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات شهید جانباز علی خوش‌لفظ به قلم حمید حسام، «رادیو» خاطرات سردار محمدرضا حسنی سعدی، «گردان ۴۰۹» روایتی از ساعات پیش از علمیات والفجر ۱۰ نوشته عبدالرضا مزاری و «سربلند» زندگینامه شهید محسن حججی به قلم محمدعلی جعفری از جمله آثاری بود که حاج قاسم سلیمانی معرفی کرده بود. 

حاج قاسم اخیراً هم در توییتر خود توصیه به خواندن کتاب «الغارات» یکی از قدیمی‌ترین متون تاریخیِ شیعه در گزارش دوران حکومت امام علی(ع) داشت. فروردین ۹۵ تصویری از حاج قاسم در حال مطالعه در حین پرواز منتشر شد که گوشه کتاب نام گابریل گارسیا مارکز دیده می‌شد. یاد همه شهیدان وطن گرامی باد.

روایتی از شهید قاسم سلیمانی و کتابخوانی
نظر شما