پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۱۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران این سازمان بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تاکید کرد.

تاکید رییس سازمان فرهنگی هنری بر انقلابی ماندن سازمانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران سازمان فرهنگی هنری با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، مسعود حمزه‌ای رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران و جمعی از مدیران و معاونان این سازمان صبح روز دوشنبه 17 دی ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای این نشست ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگی‌های کارگزاران و مدیران سازمان فرهنگی هنری از نظر فردی، اجتماعی و سازمانی پرداخت.

وی افزود: اولین ویژگی «دانش» است. تخصص و سواد که معنایی متعارف دارد و معنای تعهد به طور کامل در اساسنامه سازمان فرهنگی هنری آمده است که حتما به آن رجوع کنید. ویژگی دوم «توانش» است. گاهی سواد و تخصص داریم اما توان اجرای آنچه می‌دانیم را نداریم. اما ویژگی بعدی «کنش» به معنای اراده و جرات انجام کار است. گاهی این جرات را سیستم‌های نظارتی از ما می‌گیرند. باید حوزه‌های نظارتی بر این امر واقف باشند که هر چه می‌کنند قدرت و جرئت را از مدیران نگیرند.

رییس سازمان فرهنگی هنری همچنین «هدفمندی» و «اولویت‌بندی»‌ را از ویژگی‌های یک مدیر دانست و تصریح کرد : تلاش کنید تا دومینویی برخورد کنید، کاری که بیشترین سطح از هدف را بپوشاند اجرایی کنید. «برنامه داشتن» دیگر ویژگی مدیر استاندارد است؛ رییس سازمان ریل گذاری می‌کند اما به جای مدیر فرهنگ‌سرا تصمیم نمی‌گیرد و به جای او پاسخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام امرودی اضافه کرد: یکی دیگر ویژگی‌ها نیز «صبر و شکیبایی» و درک احوال افراد زیر مجموعه است. شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آموختنی از سردار شهید قاسم سلیمانی صبر و شکیبایی او است. و دیگر نکته آموختنی از این شهید بزرگوار «حضور میدانی» است. بعضی از مدیران پشت میزهای خود نشسته‌اند و تنها بخشنامه صادر می‌کنند. عکس‌هایشان را هم فقط پشت میزهایشان و در حال امضا می‌بینیم. مدیریت جهادی اما نوع دیگری است. مدیران جهادی خودشان سد را می‌شکنند و بعد نیروها وارد میدان نبرد می‌شدند. من تلاش کردم با حضور و بازدید از ۳۰ مرکز در مدت دو ماه این موضوع را اجرایی کنم.

وی آخرین ویژگی یک مدیر استاندارد را «انقلابی بودن» برشمرد و در پایان گفت: ما انقلابی هستیم، این سازمان نیز طبق اساسنامه باید انقلابی باشد، یازده عضو هیئت امنا انقلابی هستند؛ شهردار تهران انقلابی است و به همین دلیل تمام زیر مجموعه هم باید انقلابی باشند. این انقلابی بودن اما به معنای برخورد شدید و دوری از لطافت و مهربانی نیست. انقلابی بودن را هم باید از شهید قاسم سلیمانی آموخت. کسی که با همه به دور از جناح‌بندی و نوع تفکر مهربانانه برخورد می‌کرد. 

تاکید رییس سازمان فرهنگی هنری بر انقلابی ماندن سازمان

مسعود حمزه‌ای رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز درباره مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران از منظر بازرسی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این حوزه اهمیت دارد «برنامه داشتن» است. وجود رویه، دستورالعمل و چارچوب به صورت مشخص جزو الزامات هر تشکیلات و سازمان است و چارچوب‌های مدون است که امکان بازرسی و نظارت را به این حوزه می‌دهد.

وی در پایان گفت: ماموریتی که به صورت مشخص شهردار تهران به حوزه نظارت و بازرسی محول کرده است؛ شفافیت عملکرد است. جهت‌گیری شفافیت از شاخصه‌هایی است که قطعا رضایت شهروندان را بر عهده دارد و رضایت شهروندان در حوزه مدیریت شهری جزو اصلی‌ترین وظایف ماست.

چند جابه‌جایی داخلی مدیریتی در سازمان

در پایان این مراسم رییس سازمان فرهنگی هنری در احکامی جداگانه تعدادی از مدیران را به صورت درون سازمانی جابه‌جا کردند.

در این نشست با تقدیر از محمود حمیدی مدیرکل پیشین، محمد امینی مشاور رییس سازمان در امور اجرایی به عنوان رییس حوزه ریاست منصوب شد. همچنین مهدی امینی مشاور حوزه برنامه‌ریزی رییس سازمان به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شوراها معارفه شد. علی‌اصغر خسروی معاون پیشین برنامه‌ریزی و توسعه به عنوان مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 منصوب شد.

محمدمهدی اخلاقی‌نیا مدیرکل پیشین نظارت و بازرسی نیز مورد تقدیر گرفت و به عنوان مشاور رییس سازمان در حوزه ساماندهی موزه‌ها ‌حکم خود را از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد. همچنین برومند نامداری به عنوان مدیرکل نظارت و بازرسی منصوب شد.

امیرحسین قربانی مدیر فرهنگی هنری پیشین منطقه ۲۱ تقدیر شد و جلال اسعدی معاون آفرینش و اجرایی منطقه ۲۱ سازمان حکم مدیریت فرهنگی هنری این منطقه را از رییس سازمان فرهنگی هنری دریافت کرد.

محمد حسین پورتقی رییس پیشین فرهنگ‌سرای امام(ره) جای خود را به حامد خیاط رییس پیشین باغ‌موزه قصر داد و حجت فرهنگی نیز به عنوان رییس جدید باغ موزه قصر معرفی شد. فریده صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان نیز به عنوان رابط بانوان با رییس سازمان فرهنگی هنری انتخاب شد.


نظر شما