جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۱۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
نشست نقد و بررسی کتاب «رخشانک طبیب» اثر مجتبی طیاری آشتیانی در هفتاد و ششمین برنامه «ترنم قلم» سه‌شنبه ۲۴ دی ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «رخشانک طبیب» اثر مجتبی طیاری آشتیانی در هفتاد و ششمین برنامه «ترنم قلم» با حضور مریم مطهری‌راد نویسنده، محمدرضا گودرزی نویسنده اثر، منتقدان ادبی و نویسندگان، سه‌شنبه ۲۴ دی در فرهنگ‌سرای گلستان نقد و بررسی می‌شود.

رمان تاریخی «رخشانک طبیب» روایت و درسی از دوران باستان با نگاهی شکافنده به وضع مردم آن دوران دارد و از سوی نشر اوستای پارسیان منتشر شده است.
 
در رمان «رخشانک طبیب» می‌خوانیم: من رخشانک، دلم می‌خواهد آرزوهایم را عوض کنم. این حق من است آرزوهای دیروزم را دور بریزم و ای کاش بتوانم به اندازه «کنیا» انسان‌ها را پاس بدارم و به آنها خدمت کنم. 

در بخش دیگری از این کتاب آمده است؛ ما درون یک معجزه به دنیا آمده‌ایم، نه این که به دنیا آمدن مان معجزه باشد، درون یک معجزه که نامش جهان است به وجود آمده‌ایم. در آن زندگی می‌کنیم و روزی این معجزه را ترک خواهیم کرد.

نویسنده برای نگارش این کتاب شش ماه بی وقفه مطالعه داشته و برای تمام مطالب از جمله مکان‌ها، نام شهرها، وقایع و رویدادها سند دارند و از منابع تاریخ نویسان هرودوت، ویل دورانت نیز بهره برده است. رمان‌های «باخورشید طلوع کن» و «عاشقی درکما» نیز از دیگر تالیفات طیاری آشتیانی است. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند، سه‌شنبه ۲۴ دی ساعت ۱۷ به نشانی نارمک، میدان هلال احمر،خیابان گلستان، بوستان فدک، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند. 
نظر شما