پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۲۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
«بهشت گمشده» عنوان نمایشی است که به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای دانش‌آموزان دبستانی روی صحنه می‌رود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «بهشت گمشده» عنوان نمایشی است که به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای دانش‌آموزان دبستانی در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) روی صحنه می‌رود. این نمایش در راستای حمایت از فعالیت‌های کانون‌های مردمی در امور مذهبی، توسط کانون نمایش حورا به سرپرستی لیلا صالحی کارگردان نمایش‌های مذهبی و کارشناس علوم قرآنی اجرا می‌شود.

در این نمایش زندگی و شهادت یاس کبود مدینه حضرت زهرا(س) از کودکی تا شهادت در پنج پرده روایت می‌شود. پرده اول شامل روایت نمایش کودکی حضرت فاطمه(س) و حمایت پدر در مقابل مشرکان، پرده دوم داستان آیه شریفه هل آتی و بیماری حسنین(ع)، پرده سوم ماجرای سقیفه و انتخاب جانشین، پرده چهارم هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و در آخرین پرده بیماری و شهادت آن حضرت است.

در این برنامه همچنین کلیپی درباره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به نمایش در خواهد آمد.

این برنامه با همکاری دبستان دخترانه میرمحمدی، روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۹:۳۰ در سالن خانه دوست فرهنگ‌سرای خاتم(ص) میزبان دختران دبستانی است.
نظر شما