چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ در آیین رونمایی از کتاب «به وقت نوترون»:
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ در آیین رونمایی از کتاب چهارجلدی «به وقت نوترون» گفت: زندگینامه شهدای هسته‌ای الگویی برای جوانان کشور است؛ جوانان ما به الگوهایی نیاز دارند که آنها را به خوبی بشناسند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب چهارجلدی «به وقت نوترون» زندگینامه و خاطرات مرتبط با شهید مسعود علی محمدی، شهید داریوش رضایی‌نژاد، شهید مجید شهریاری و شهید مصطفی احمدی روشن شهدای هسته‌ای؛ روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه با حضور همسران شهدای هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد و مسعود علی محمدی و همچنین سردار محمدرضا صادق‌لو رییس امور ایثارگران و مشاور رییس سازمان انرژی اتمی ایران، حجت‌الاسلام اسدی، سید علی مفاخریان شهردار منطقه ۹، رؤیا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش و محمدصادق میرصالحیان مدیر انتشارات حدیث راه عشق در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

رؤیا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش در این مراسم پس از خیر مقدم به خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم و شهدای هسته‌ای گفت: یکی از خدماتی که دستگاه‌های فرهنگی انجام  می‌دهند، اجرای برنامه‌های پاسداشت از شهداست که بخشی از این پاسداشت‌ها به صورت اجرای مراسم تجلیل و بخشی به صورت رونمایی از کتاب زندگینامه شهدا انجام می‌شود.

وی افزود: آیین رونمایی از کتاب چهارجلدی «به وقت نوترون» زندگینامه شهدای هسته‌ای، با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ و با مشارکت و همکاری شهرداری منطقه ۹، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و انتشارات حدیث راه عشق برگزار شده است که از آنان تشکر می‌کنم. 

مفاخریان شهردار منطقه ۹ در این مراسم بعد از خیر مقدم به خانواده‌های شهدا گفت: امیدوارم روح بزرگ این شهدا به پیشرفت فناوری و توسعه کشور کمک کند. دانشمندان بزرگ و مقتدر دیگری شاگرد این شهدا بودند و باعث پیشرفت دانش هسته‌ای در کشور شدند؛ هر چند کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان، دوست ندارند ما به جایگاه برتری از رشد علمی برسیم، اما با نگاه توام با عزت مردم عزیز و فهیم کشور و به همت جوانان و دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف، همچنان پیشتازانه در مسیر پیشرفت حرکت می‌کنیم و امیدواریم به همت نخبگان ایرانی در آینده در این حوزه در دنیا بی‌رقیب شویم که این مهم دور از دسترس نخواهد بود.

سخنران بعدی حجت‌الاسلام اسدی بود که عنوان کرد: بعد از فراغت از جنگ، تمرکز ما به سمت تقویت قوای نظامی و بحث انرژی هسته‌ای رفت و عزیزانی مثل این شهدا عمر و جوانی‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند تا ما امروزه ثمره میوه شیرین آن را در ایران ببینیم. چند نکته در مورد مقام شهدا باید گفت. در روایات و آیات قرآن داریم که کسانی را که در راه خدا شهید می‌شوند، مرده نپندارید. در واقع کارکرد شهدا بعد از شهادت بیشتر می‌شود.

همچنین محمدصادق میرصالحیان مدیر انتشارات حدیث راه عشق درباره کتاب چهارجلدی به وقت نوترون گفت: این چهار جلد با موضوع سبک زندگی این شهدا چاپ شده و حسین ابراهیمی، مریم نصر اصفهانی، نعیمه منتظری و هاجر صائیه نویسندگان آن هستند. به وقت نوترون با همکاری مؤسسه پژوهشی طیبه در ۵۹۴ صفحه برای تکریم شهدای علمی به چاپ رسیده است.

رونمایی از چهار جلد کتاب به وقت نوترون با حضور همسران شهدای هسته‌ای، شعرخوانی احمد بابایی، اجرای سرود و تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای از دیگر بخش‌های این مراسم بود. 
نظر شما