پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
فیلم سینمایی «اتاق» به کارگردانی لنی آبراهامسون جمعه ۲۷ دی ماه در فرهنگ‌سرای رسانه به نمایش درآمده و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد فیلم «اتاق» در فرهنگ‌سرای رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تخصصی فیلم اندیش با نمایش فیلم «اتاق» در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود. 

اتاق (Room) به کارگردانی لنی آبراهامسون و محصول سال ۲۰۱۵ است. فیلمنامه این فیلم را «اما داناهیو» بر اساس رمانی به همین نام نوشته خودش به رشته تحریر درآورده است. از بازیگران فیلم می‌توان به بری لارسون، جیکوب ترمبلی، جوآن آلن و ویلیام اچ میسی اشاره کرد. 

بری لارسون برای بازی در این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب و هشتاد و هشتمین دوره اسکار به دست آورد.

اتاق روایتگر زندگی زن جوانی به نام جوی است که هفت سال قبل در سن ۱۷ سالگی توسط مردی که ادعا کرده بود سگ مریضش نیاز به کمک دارد، ربوده شده و در یک آلونک حدوداً ۱۰ متری زندانی شده‌است. وی در سال دوم حصر، از آن مرد، که از وی به عنوان «نیکِ پیر» یاد می‌کنند، صاحب یک پسر به اسم جک شده‌. در ابتدای فیلم، مادر و فرزند تولد ۵ سالگی جک را جشن می‌گیرند. در ادامه فیلم از زبان جوی می‌شنویم که وی بارها قصد فرار داشته اما موفق به این کار نشده‌ است. 


جلسه نقد و بررسی «اتاق» پس از نمایش فیلم با حضور فریدون محرابی، بازیگر سینما و تلویزیون و مازیار رضاخانی، فیلمساز و منتقد سینمایی برگزار می‌شود. صادق علیخانی نیز اجرای این برنامه را برعهده دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست تخصصی فیلم اندیش می‌توانند روز جمعه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۶ به فرهنگ‌سرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهیدگل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند. حضور در این نشست برای علاقه مندان آزاد و رایگان است.
نظر شما