جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با جمعی از هنرمندان حوزه تجسمی با اعتقاد بر این که شهر خوب ساختنی است، یافتنی نیست گفت: تلاش شما باعث بهبود ذائقه هنری مردم می‌شود. گاهی اوقات یک نگاه هنری سبب ایجاد اتفاقات بزرگ می شود و لزوماً نباید بودجه‌های کلان صرف شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از هنرمندان حوزه تجسمی از جمله امیرعلی جوادیان، عباس مشهدی زاده، غلامرضا نامی، عنایت‌الله نظری نوری، حبیب‌الله صادقی، حسین محجوبی، فاطمه کرکه آبادی، حمید فروتن، احمد عربانی، کاظم نظری و اسدالله کیانی با حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این دیدار با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به هنر و تاریخ هنر نیز خدمت بزرگی کرده است، عنوان کرد: زمانی که گروه تکفیری داعش به عراق و سوریه حمله کرد، به بسیاری از اماکن تاریخی، آثار هنری و میراث فرهنگی این دو کشور نیز یورش برد و تعدادی از کلیساهای بسیار قدیمی و بناهای تاریخی در معرض خطر قرار گرفتند. شهید سلیمانی با جهادی که با داعش کرد، این آثار ارزشمند را نجات داد.
وی افزود: همه ما مردم ایران هستیم و اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی نیز همه ما را داغدار کرد. چهره ایران ما با وجود همه مشکلات، هیچ سیاهی‌ای ندارد و همه این حوادث تلخ، در نهایت به پیروزی و شیرینی ختم می‌شود. 

رییس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: من کشورهای زیادی را دیده‌ام، هیچ جا مثل ایران پیدا نمی‌کنید. البته مشکل هم داریم و با یاری همدیگر می‌توانیم این مسائل را حل کنیم. این کشور همه چیز ماست و تمدن ایرانی و هویت انقلابی با یکدیگر گره خورده‌اند. شهدای ما علاوه بر هویت انقلابی نماد ملیت ما نیز هستند و نباید اینها را از هم جدا کرد.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که شهر خوب ساختنی است، یافتنی نیست.

شهر خوب ساختنی است، یافتنی نیست/ جهاد سردار سلیمانی موجب حفظ آثار و ارزش‌های هنری شد

امرودی خطاب به هنرمندان تجسمی اضافه کرد: در نمایش هنرهای تجسمی در سطح شهر تهران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این سال‌ها حاصل شده، البته همکاری شما صاحب‌نظران باعث بهبود سطح کیفی این آثار خواهد شد. نخبگان عرصه هنر تعداد مشخص و انگشت‌شماری هستند و در سازمان فرهنگی هنری باید به نظرات آنان توجه کافی داشته باشیم.

در این دیدار هنرمندان تجسمی نیز به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود درباره نقش سازمان فرهنگی هنری در ترویج هنرهای نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و... پرداختند.

نظر شما