جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
آلبوم تک‌نوازی کمانچه «به یاد بهاری» با هنرمندی آیدین نورمحمدی روز پنجشنبه سوم بهمن ماه در فرهنگ‌سرای سرو رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آلبوم تک‌نوازی کمانچه «به یاد بهاری» به تازگی توسط مؤسسه فرهنگی هنری آوای خنیاگر پارسی منتشر شده است که با همکاری فرهنگ‌سرای سرو، پنجشنبه سوم بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در این مرکز رونمایی می‌شود.

این آلبوم شامل تک‌نوازی کمانچه آیدین نورمحمدی بر اساس شیوه کمانچه‌نوازی علی‌اصغر بهاری در آوازهای ابوعطا و اصفهان است و قطعات ضربی مندرج در آن بر اساس شیوه آهنگسازی قدیم ساخته شده‌اند.

در این برنامه سیدعلیرضا میرعلینقی (پژوهشگر موسیقی دستگاهی)، مازیار کربلایی (سازنده کمانچه)، آیدین نورمحمدی (مؤلف) و شهاب منا (ناشر) به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و به معرفی ویژگی‌های این آلبوم، کمانچه و کمانچه‌نوازی علی‌اصغر بهاری می‌پردازند و در پایان آیدین نورمحمدی به تک‌نوازی قسمت‌هایی از آلبوم خواهد پرداخت.

آیدین نورمحمدی متولد ۱۳۶۸ در ارومیه است. وی از کودکی علاقه وافری به موسیقی و آواز داشت و با راهنمایی‌های پدر ابتدا به فراگیری آواز و خواندن برخی از تصانیف قدیمی پرداخت. در منزل پدری او بیشتر سازهای موسیقی ایرانی چون تار، سه‌تار، نی، و تنبک وجود داشت و پدرش نیز ویولن و مختصری سه‌تار و نی می‌نواخت. این محیط موسیقایی زمینه‌ای شد تا وی از ۹‌ سالگی نواختن ویولن ایرانی را نزد پدر آغاز کند و پس از مراحل مقدماتی به تحصیل ردیف استاد ابوالحسن‌خان صبا نزد پدر بپردازد. بعدها به ویولن‌نوازی کلاسیک غربی علاقه‌مند شد و این شیوه نوازندگی را انتخاب کرد و ادامه داد و در این راه از تعالیم استادانی چون زاون یدیقاریانس و سیاوش ظهیرالدّینی بهره جست. او با شنیدن نوای کمانچه رحمت‌الله بدیعی به ساز کمانچه علاقه‌مند شد و در این راه از آموزه‌های استاد محمدرضا لطفی استفاده کرد. وی از محضر آندره مرادیان و محسن الهامیان در نوازندگی پیانو و مبانی موسیقی نیز بهره‌مند شده و وزن‌خوانی و ریتم را نزد بهمن رجبی آموخته است.

فرهنگ‌سرای سرو در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، انتهای کوی ساعی دوم واقع است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
نظر شما