سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۲۶۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
نمایش آیینی «خزان ارغوان» برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه از یکم تا ۱۰ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، نمایش آیینی «خزان ارغوان» از یکم تا ۱۰ بهمن ماه در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای ابن‌سینا روی صحنه می‌رود. 

این نمایش با همکاری فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج و هنرنمایی گروه نمایشی خزان ارغوان در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ روی صحنه خواهد رفت. خزان ارغوان نمایشی آیینی در رثای حضرت زهرا(س) است و سومین سالی است که اجرا می‌شود. در این نمایش گوشه‌هایی از ماجرای شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) با زبان هنر بازآفرینی می‌شود. مخاطبان خزان ارغوان، از دوران رحلت پیامبر اسلام(ص) به عنوان نقطه آغازین نمایش، نظاره‌گر این اثر خواهند بود و پس از مشاهده چند پرده نمایشی که نشان‌دهنده اوضاع و احوال مدینه در روزهای پس از رحلت رسول خداست، به ماجرای فدک و حمله به خانه امیرالمؤمنین(ع) می‌رسند. 

خزان ارغوان هشت پرده نمایشی تحت عناوین برزخ خلیفه اول و دوم، میدان گاه مدینه، مناظره فدک، دورهمی خلیفه اول و دوم با یارانشان، حمله به خانه وحی، خلوت امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام، تشییع حضرت زهرا(س) و قبرستان مدینه را به تصویر می‌کشد.

این نمایش با «نذر فرهنگی» به صورت رایگان روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تماشای آن می‌توانند به فرهنگ‌سرای ابن‌سینا واقع در شهرک قدس(غرب)، ابتدای خیابان ایران‌زمین شمالی، رو به روی بیمارستان بهمن مراجعه کنند.

رزرو رایگان بلیط و تعیین محل صندلی با مراجعه به سایت khazanearghavan.ir امکان‌پذیر است و شماره تلفن‌های ۸۸۳۶۶۳۶۶ و ۹۳۳۸۸۸۳۷۴۷ پاسخگوی سؤالات شهروندان است.
نظر شما