سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
در نشست خبری مدیرعامل موسسه تصویر شهر عنوان شد:
هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در نشست خبری این موسسه که روز شنبه یکم بهمن ماه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش مالی، موسسه تصویر شهر را بازوی سینمایی مدیریت کلان شهری دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری مدیرعامل موسسه تصویر شهر روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات ساختمان اصلی این موسسه با حضور هاشم میرزاخانی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل موسسه، مدیران ستادی، مدیران پردیس‌ها و اصحاب رسانه با پخش آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

میرزاخانی در ابتدای این نشست با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و درگذشت جمعی از هم‌میهنان در حادثه هواپیمای اوکراین عنوان کرد: موسسه تصویر شهر از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و آثار بسیاری را تولید کرده است. چندین پردیس سینمایی به صورت مشارکتی در اختیار داریم و تا سال آینده با پایان یافتن قرارداد با پیمانکار، پردیس باغ کتاب نیز زیرمجموعه موسسه تصویر شهر خواهد شد.

وی افزود: عمر همه پردیس‌های ما از ۱۲ سال گذشته بود و ما در دو محور تجهیز امکانات و احداث بناهای جدید برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم. برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم شهر هم از جمله فعالیت‌های این موسسه است و خوشبختانه با جذب حامی توانستیم هزینه‌ها را تأمین کنیم.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر اظهار کرد: بازسازی سیستم‌های هواساز، تعمیر و مرمت سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی لابی‌ها، نصب و تجهیز به سیستم دوربین مداربسته و... از جمله کارهایی بوده که در پردیس سینمایی تماشا و سایر پردیس‌های سینمایی انجام شده است. در دوره ۹ ماهه میزبان ۱۵ هزار دانش‌آموز در پردیس سینمایی تماشا بودیم. پردیس تماشا از سال ۹۴ زیان‌ده بوده، اما خوشبختانه ما آن را به سوددهی رساندیم.

میرزاخانی ادامه داد: پردیس سینمایی راگا هم یکی دیگر از پردیس‌های جنوب شهر است. ما تمام پردیس‌های جنوب شهر را با تجهیزات نوین مجهز کردیم و در صدد هستیم پرده‌های سالن‌ها را نیز تعویض کنیم. پردیس راگا هم روی مسئله زنگ سینما تمرکز جدی داشت و ما حتی برنامه زنده اجرای دوبله کارتن‌ها را داشتیم که با استقبال اهالی کم برخوردار شهر تهران روبه‌رو شد. ۳۰ درصد افزایش درآمد در این پردیس سینمایی داشتیم.

مدیرعامل پیشین انجمن سینمای جوانان ایران سپس به پردیس سینمایی رازی اشاره کرد و گفت: این پردیس قرار بود جمع‌آوری شود، چون روزانه ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان بیشتر درآمد نداشت. این سالن به دلیل اینکه مخاطب نداشت، به محلی برای برگزاری مجالس تغییر کاربری داده بود. برای جذب مخاطب، در تمام ایام این پردیس را نیم‌بها کردیم. اینجا دو سالن داشت که آن را مجهز کردیم و بالاترین رشد درآمد برای پردیس رازی شده به نحوی که ۴۴ درصد افزایش درآمد داشته و با استقبال بسیار روبه‌رو شده است.

وی سپس به کارهای انجام شده در پردیس سینمایی ملت اشاره کرد و گفت: ما موظف بودیم پردیس ملت را از محاق درآوریم. عدم وجود پارکینگ یکی از معضلات بزرگ این پردیس سینمایی بود که با مساعدت شهردار تهران این معضل حل شد و زمین یک هکتاری را از حالت کارگاهی خارج کردیم و ۷۰۰ ظرفیت پارکینگ ایجاد کردیم. یک در آن از بزرگراه نیایش است و یک در دیگر هم به زودی از بزرگراه کردستان باز می‌شود. این مجموعه جایی برای نشستن خانواده‌ها نداشت و ما فودکورت را با ظرفیت ۸۰۰ صندلی ایجاد کردیم. انواع غذاهای ایرانی و فرنگی برای اقشار کم‌درآمد و پردرآمد در این فودکورت وجود دارد.

میرزاخانی ادامه داد: بررسی‌های جدی صورت گرفت و هفت سالن نمایش ایجاد کردیم که در این بین از سالن VIP با ظرفیت ۴۰ نفر تا سالن بزرگ ۳۱۰ نفره وجود دارد. قبل از افتتاحیه جشنواره فجر این سالن‌ها افتتاح خواهد شد. یک سالن آمفی‌تئاتر چندمنظوره هم برای این مکان در نظر گرفتیم که ظرفیت آن ۲۴۰ نفر است و نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر نیز در آنجا برگزار خواهد شد. ما از این پس امکان برگزاری حراج و رویدادهای فرهنگی مختلف را در پردیس ملت داریم.

وی افزود: تعامل با تاکسی‌های اینترنتی داشتیم، به نحوی که هرکس چهار بلیت خریداری کند، می‌تواند رایگان به این سینما بیاید.

میرزاخانی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به حمایت شهرداری تهران از جشنواره فیلم فجر گفت: از آنجایی که شهرداری تهران اسپانسر جشنواره است ما برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم؛ شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دغدغه جدی تولید دارند و بودجه خوبی برای تولید در نظر دارند. علاوه بر آن، در یک کار مشارکتی با سیما فیلم، یک سریال ۹۰ قسمتی کلید می‌زنیم. از سویی می‌خواهیم در حوزه‌های کوتاه و مستند هم برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم و در خصوص اشاعه فرهنگ زندگی شهروندی فعالیت کنیم.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر در پایان گفت: امید است این دوره شاهد تحول جدید در ارائه خدمات در بخش‌های مختلف به میهمانان به شکل یک «پردیس ملت جدید» با امکانات فراتر و بهتر بوده و با توجه به اینکه شهرداری تهران با حمایت ویژه خود از این دوره از جشنواره که تقریباً در طی سالیان گذشته بی‌نظیر بوده است، موجب برگزاری جشنواره‌ای باشکوه و درشان سینمای ملی کشور باشیم.

نظر شما