جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۲۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
نخستین نشست شورای اندیشه ورز حافظان محیط زیست برگزار شد
نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز حافظان محیط زیست در فرهنگ‌سرای تهران تشکیل شد. در این نشست رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه به اندازه کافی در حوزه محیط زیست سند راهبردی داریم گفت: باید فاصله بین راهبرد و اجرا را حل کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز حافظان محیط زیست، با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، محمدرضا جعفری جلوه رییس ستاد محیط زیست رسانه ملی و مدیر شبکه دو سیما، محمدحسین فرهنگی نماینده مجلس، صادقی مشاور شهردار تهران و جمعی دیگر از فعالان حوزه محیط زیست در فرهنگ‌سرای تهران برگزار شد.

در این نشست ابتدا سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری توضیحاتی درباره تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز در این سازمان ارائه کرد و گفت: با حضور حجت‌الاسلام امرودی در مدیریت جدید این سازمان مقرر شد تا بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بخش‌های اصلی که سازمان فرهنگی هنری می‌تواند در آن نقش آفرینی کند احصا و سرفصل‌های  فعالیت‌های سازمان مبتنی بر آن برنامه‌ریزی شود.
  
وی افزود: ۱۵ شورای اندیشه‌ورز تا کنون در حوزه‌های ایثار و شهادت، کتاب، مهدویت، قرآن، بین‌الملل، محیط زیست، خط امام‌(ره) و...  طراحی و برای آن شورا تشکیل شده است، این شوراها مجموعه‌ای از نخبگان هستند که در حوزه تخصصی خودشان ایده‌پردازی می‌کنند و این ایده‌ها در نهایت به برنامه تبدیل و در مراکز سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود. این نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز حافظان محیط زیست است و مصوبات آن سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری در این حوزه را شکل خواهد داد.

در ادامه حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: توجه و تاکید مقام معظم رهبری به مقوله‌های محیط زیست منبعث از نگاه‌های بلند ایشان و شاکله زیبای قرآنی و ولایی حضرت را نشان می‌دهد. حداقل سالی یک مرتبه شاهد اوامر حکیمانه و حاکمیتی مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ حریم شهر‌ها و موضوعات محیط زیستی هستیم. توجه مقام معظم رهبری به روز درختکاری و رهنمود‌های ایشان در این باره همیشه مورد توجه بوده است.

وی افزود: مشی و اصراری که مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع محیط زیست دارند، تکلیف را برای همه سخت می‌کند. سازمان فرهنگی هنری با امکانات وسیعی که در حوزه های متفاوت نظیر فرهنگسراها، سینماها موزه ها و ... دارد باید مسیر خود را معین کند. 

امرودی با بیان اینکه در حوزه حافظان محیط زیست وظیفه نگهداری، ایجاد فرصت و کادرسازی را داریم افزود: جوانان ما در بیانیه گام دوم یکی از مخاطبان صریح مقام معظم رهبری هستند بنابراین باید در این حوزه کادر سازی شود. چنانچه برنامه‌ها متناسب با نیاز و علاقه مخاطب نباشد، آن برنامه موفق نخواهد شد. 

وی افزود: اگر بتوانیم در سازمان فرهنگی هنری جامعه نخبگی را به یک سیستم عامل برنامه‌ریز، طراح، هدایتگر، ارزیاب و در نهایت او را به یک شبکه گسترده وصل کنیم، می‌توانیم موفق شویم. نیاز است که این جامعه نخبگی دور هم جمع شود. مساجد و ائمه جماعت جزو عناصری است که به خاطر نفوذ معنوی و مردمی که دارند، خوب می‌توانند فعالیت کنند. می‌گویند کار فرهنگی پول نمی‌خواهد. مکان و نیروی انسانی می‌خواهد. این آدم‌ها هستند که پول می‌آورند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: قصد داریم فرهنگ‌سرای تهران را با موافقت اعضای شورا به عنوان پایگاه دبیرخانه‌ای شورای اندیشه ورز حافظان محیط زیست در نظر بگیریم. تهران نقش محوری دارد. اگر موفق شویم در تهران سازمان‌های مردم نهاد را سامان دهیم و اتحادیه شکل دهیم، به طور یقین تهران می‌تواند مبنایی برای تغییر کشور باشد. در هر فرهنگ‌سرا یک میز و فردی را می‌گذاریم برای اینکه منویات شورای نخبگی را در سطح  شهر به صورت مینیاتوری پیگیری کند.
امرودی در پایان با تاکید بر اینکه به اندازه کافی در حوزه محیط زیست سند راهبردی داریم تصریح کرد:  امروز قرار است فاصله بین راهبرد و اجرا را در این نشست‌ها حل کنیم. اینجا قرار است قدمی برداریم و اقدام کنیم. به اندازه کافی سند نوشته شده است ما باید سند و راهبرد‌ها را به میزان توان و امکانات اجرا کنیم.

 در ادامه اعضای نشست حاضر به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداختند.
نظر شما