جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ با خانواده شهید والامقام حبیب‌الله احمدنژاد مستی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبالی سه‌شنبه یکم بهمن ماه در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ با خانواده شهید والامقام حبیب‌الله احمدنژاد مستی دیدار کرد. شهید احمدنژاد متولد سال ۱۳۴۴ در تهران و عضو نیروی زمینی ارتش بود. او اواسط جنگ راهی دفاع از خاک کشورش شد و در جزیره مجنون مورد اصابت آتش و تیر دشمن قرار گرفت و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج جانبازی، در سال ۱۳۸۶ به شهادت رسید. 

امیررضا فرزند شهید در این دیدار بیان کرد: مجروحیت پدرم آن قدر شدید بود که گمان می‌کردند به شهادت رسیده و او را به سردخانه منتقل کردند، بعد از مدت تقریباً زیادی متوجه می‌شوند که زنده است. زمانی که مجروح شد تا چند هفته کسی از این اتفاق خبر نداشت، بعد از پنج ماه خانواده او را در بیمارستانی در کرمانشاه پیدا کردند و به خانه آوردند.

لیلا رحمتی همسر شهید درباره ماجرای آشنایی و ازدواج با شهید احمدنژاد عنوان کرد: پسرعمه پدرم بود و آشنایی دوری با هم داشتیم. سال ۶۸ بود که با هم نامزد کردیم. من آن زمان چیز زیادی از مجروحیتش نمی‌دانستم. به ظاهر هم چیز زیادی مشخص نبود. بعدها عوارض مجروحیت، خودش را بیشتر نشان داد. ۶ ماه بعد از خواستگاری بینایی‌اش کم شد. پدرم گفت احتمالاً هیچ وقت خوب نشود، اما من انتخابم را کرده بودم. گفتم فکر کنید جای او من مجروح شدم و این اتفاق برای خودم پیش آمده، باید نه بگویم؟ همان سال نامزد کردیم و دو سال بعد عروسی گرفتیم.

وی اضافه کرد: اخلاقش خیلی خوب بود. با وجود وخامت اوضاع جسمی‌اش همیشه به فکرم بود. اگر دکتری هم می‌رفتیم اول من را به دکتر نشان می‌داد تا اگر مشکلی دارم درمان شوم، چون کمردرد شدید داشتم. این اولویت داشتن را خیلی دوست داشتم. در عین حال حواسش به بچه‌ها هم بود. خیلی دوندگی کرد تا این خانه را بخریم و برای بچه‌ها بماند. امیررضا اول راهنمایی و پسر کوچکمان دوم دبستان بود که پدرشان به شهادت رسید. 

همسر شهید ادامه داد: به خاطر اخلاق خوبش هر جا می‌رفتیم دورش جمع می‌شدند. همیشه می‌گفت از شهادت و رفتن نمی‌ترسم. روزهای آخر بستری در بیمارستان به برادرش که برای ملاقات آمده بود، گفت از بابت بچه‌ها خیالم راحت است. ایشان ورزشکار بود و در جوانی دروازه‌بانی می‌کرد، اما بعد از مجروحیت دیگر نتوانست بازی کند. سال ۸۶ در سه ماه آخر عمرش چون ترکش در سر داشت، تشنج‌های شدیدی می‌کرد. او را به بیمارستان بردیم و یک بار عمل باز کردند، اما سرش عفونت کرد و به شهادت رسید. او را در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در نزدیکی شهدای رسانه به خاک سپردیم. به تازگی شهدای مدافع حرم و یکی از همراهان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی هم در این قطعه به خاک سپرده شده‌اند.

در پایان این دیدار محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با همسر و فرزند این شهید والامقام دیدار و از ایشان تجلیل کرد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که به صورت ماهانه در روزهای سه‌شنبه به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.

نظر شما