جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
نمایشگاه پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران شهری و اعضای شورای شهر و هنردوستان در باغ موزه قصر افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش «یاد» است که یاد دو نفر از هنرمندان درگذشته که امروز در میان ما نیستند را گرامی داشته است.

این بخش طبق رسمی‌ که وجود داشته سعی دارد تا یاد و خاطره هنرمندانی را که در فاصله بین دو سالانه قبل و بعد از دست رفته‌اند چه در دو سالانه مجسمه‌های شهری و چه در دوسالانه دیوارنگاری را گرامی ‌بدارد.

در بخش یاد امسال دو غرفه به تجلیل از مقام استاد «مسعود عربشاهی» و همینطور استاد «سیروس شقاقی» که امروز در بین ما نیستند اختصاص یافته است.

در بخش‌های دیگر آثار هنرمندان مختلف بویژه بخش مربوط هنرمندان مدعو وجود دارد که بسیاری از آنها از هنرمندان پیشکسوت هستند. در بخش دیگری هم شاهد آثاری با موضوع پیشگامان نقاشی معاصر ایران هستیم که در سطح شهر اجرا شده و طبیعتاً بخش مهم این دوره از دوسالانه محسوب می‌شود که آثار پیشنهادی و منتخبی است که به این دوره از مسابقات راه پیدا کرده‌اند.

رویداد دوسالانه دیوارنگاری تهران به دنبال گردآوری ایده‌های هنری خلاقانه به منظور انسجام بخشی و معنا دادن به فضاهای شهری است. جایی که زندگی شهروندان شکل می‌گیرد و نیاز به شکوفایی و نشاط بیشتری دارد تا از طریق رشد آگاهی بصری و درک زیبایی، درنهایت رضایت مندی شهروندان را فراهم آورد.

بر همین اساس؛ «هنر، شهروند، محله و خیابان» رویکرد این دوره به شمار می‌رود، رویکردی نو به کیفیت زندگی شهری و پیوند شهروندان به هویت محله و خیابان از طریق خلق آثار هنری. دست یابی به ایده‌های خلاق و نوآوری در دیوارنگاری شهری، تداوم رویکردهای فرهنگی، ملی و آیینی در قالب ایده‌های نو، حمایت و هدایت راهبردی برای دست یافتن به بیانی ممتاز در زمینه دیوارنگاری شهری و بازیابی هویت فرهنگی و روایت‌های محله ای در مناطق شهری تهران از جمله اهداف دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران است
نظر شما