شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۳۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهم‌ترین رویکرد این سازمان را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از طریق تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز دانست و گفت: این شوراها، مجموعه‌ای از نخبگان هستند که در حوزه تخصصی خودشان ایده‌پردازی می‌کنند و این ایده‌ها در نهایت به برنامه تبدیل و در مراکز سازمان فرهنگی هنری اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از ایکنا، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به توضیحاتی پیرامون تشکیل شوراهای اندیشه‌ورز در این سازمان، گفت: مهم‌ترین رویکرد سازمان فرهنگی هنری تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است. به همین مناسبت شوراهای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری در جهت تبیین این مسیر تشکیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان فرهنگی هنری ۱۵ شورای اندیشه‌ورز طراحی شده است، افزود:‌ تا کنون در حوزه‌های ایثار و شهادت، کتاب، مهدویت، قرآن، بین‌الملل، محیط زیست، خانواده، خط امام(ره) و... برای تشکیل شورا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. موضوعات انتخابی برای این شوراها برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که با توجه به آنها، عناوین و سرفصل‌های فرهنگی و هنری سازمان تعریف شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: تقویت روحیه مشارکت، روابط و کار گروهی، بالا رفتن اعتماد، همسو شدن اهداف، رشد مسئولیت‌پذیری و خلاقیت و نوآوری، رشد قدرت تصمیم‌گیری، پویایی، شکوفایی استعداد، افزایش توانمندی‌ها و... از مزیت‌های این شوراها خواهد بود.
فاطمیان‌پور ادامه داد: نکته مهم این است که از این پس تمامی محتواهای مورد استفاده در تمامی برنامه‌های مناسبتی مذهبی و ملی در مراکز فرهنگی و هنری برگرفته از این شوراهای اندیشه‌ورز و محتوای آن خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه جذب جوانان به این برنامه‌ها گفت: یکی از اقدامات و وظایف مهم برای اینکه جوانان بتوانند به صورت عاقلانه و عالمانه در این برنامه‌ها شرکت و استقبال کنند، نحوه پیاده‌سازی برنامه‌هاست که برای تحقق این هدف، برنامه‌ریزی‌های مربوطه انجام شده است. قالب برگزاری همه این برنامه‌ها به صورت مفرح است، ولی به شکلی که هیچ منافاتی با محتوای غنی آنها ندارد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اینکه این شوراها متشکل از نخبگان هستند، اظهار کرد: مصوبات این شوراها، سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری در همه حوزه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب را شکل خواهد داد.

فاطمیان‌پور بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری در حال حاضر از ظرفیت بسیار خوبی از جهت تعداد مراکز فرهنگی در شهر تهران برخوردار است و نیروی انسانی مؤثری نیز در سازمان مشغول به کار هستند که می‌توانند سفیران هر کدام از این شوراها از جمله قرآن، خانواده، محیط زیست، عفاف و حجاب و... باشند.

منبع: ایکنا
نظر شما