پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
نمایشگاه گروهی آثار حجمی پاپیه ماشه با موضوع «فانتزی‌های ماندگار» جمعه چهارم بهمن ، ساعت ۱۶ در نگارخانه سرو افتتاح می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه گروهی آثار حجمی «پاپیه ماشه» با تعداد ۲۸ اثر در اندازه و موضوعات مختلف در قالب سردیس‌های کمیک و تخیلی بوده که  از ۵ تا ۱۰ بهمن، ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه سرو پذیرای هنردوستان است.
 
این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون؛ آرزو حامدمحرری، شیرین کریمی، کیمیا احمدشیروانیان، مژگان اینانلوخوجالو، آمنه سادات شیخ‌الاسلام نوری و پروانه عباس زاده است.

بانوان هنرمند این نمایشگاه دارای دانشنامه‌های دیپلم تا کارشناسی هستند که سال‌ها سابقه فعالیت در این حوزه دارند.

«پاپیه ماشه» در اصل لغتی فرانسوی است به معنای کاغذ فشرده است و علت نامگذاری آن این است که کاغذ را پس از خمیر کردن با سریش مخلوط کرده و تحت فشار قرار می‌دهند تا زیرساخت و قالب دلخواه هنرمند آماده شود. خاستگاه این روش، کشورهای آسیایی بوده است و در قرن ۱۵ میلادی در اروپا از این هنر برای ساخت مجسمه‌های کوچک مذهبی استفاده می‌شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه فرهنگ‌سرای سرو به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن گویای ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.   

نظر شما